* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 58
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 60
I alt: 60

Forfatter Emne: Smartwatch!  (Læst 5811 gange)

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Smartwatch!
« Dato: 05, September 2015 - 08:03 »
I mange år har mit Casio CFX-400 ( http://www.calcwatch.com/cfx400small.JPG ) været en trofast følgesvend, men min mobiltelefon er nu nemmere at anvende, så den bruger jeg i stedet for.

I stedet ville jeg gerne have et smartwatch, og det er der én ganske bestemt grund til:
Sådan et vil jeg altid have på armen, og med en bluetooth-forbindelse til telefonen kan man på nogle modeller få et alarmsignal hvis mobilen kommer for langt væk fra uret - og dermed mig!

Det burde være simpelt nok, men: Alle disse ure har den vanvittigt smarte funktion, at man kan modtage og besvare telefonopkald på selve uret! Og det kan jeg ikke bruge til noget som helst!
Jeg vil modtage telefonopkald på min telefon og ingen andre steder!

Jeg har rakket rundt på nettet (og sågar også købet en billig kina-model til et par hundrede kroner) men alle vegne reklamerer de med at man kan modtage opkald på uret som om det er en fed feature. Der står ikke en dyt om at det kan slås fra!
Det vil sige, det kan slås fra, men det er ved at deaktivere bluetooth-funktionen, og så ryger 'mobilen-er-væk'-funktionen også! Det er ikke lige meningen...

Er der nogen af jer som kender til et ur som har disse egenskaber?

Altså: Mobilen-er-væk-alarm og mulighed for at afbryde 'Dick-Tracy'-funktion!

Venlig hilsen
Mads Aggerholm

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Smartwatch!
« Svar #1 Dato: 05, September 2015 - 21:07 »
Citat fra: Mads Aggerholm
Jeg vil modtage telefonopkald på min telefon og ingen andre steder!
Det vil jeg også og derfor har jeg disabled Call Forwarding på min Android telefon :)
Kan du ikke gøre noget lignende?

Mvh jj

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Smartwatch!
« Svar #2 Dato: 06, September 2015 - 07:53 »
Tak for forslaget, men den er deaktiveret hos mig, men jeg tror heller ikke den har med dét at gøre.
Det er vist noget med, at du kan viderestille alle (eller udvalgte) opkald til et helt andet nummer.

En anden ting er, at min telefon er koblet til min GPS, så jeg kan tale håndfrit i bilen.
Hvis jeg slog denne funktionalitet fra på mobilen for ikke at få opkald på uret, så ville jeg heller ikke kunne bruge det på GPS'en.

Det billige ur jeg købte for at eksperimentere kan ikke slå denne funktionalitet fra, men det kan jo være at hvis jeg nu anskaffede sådan et state-of-the-art-ur til et par tusind, så var denne funktion med helt naturligt.
Det er ikke første gang jeg har ledt efter noget på nettet, der er så udbredt at ingen har haft grund til at spørge efter det.
Jeg vil bare helst ikke bruge så mange penge uden at være sikker!

Venlig hilsen
Mads Aggerholm

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Smartwatch!
« Svar #3 Dato: 06, September 2015 - 15:23 »
Citat fra: Mads Aggerholm
Det billige ur jeg købte for at eksperimentere kan ikke slå denne funktionalitet fra, men det kan jo være at hvis jeg nu anskaffede sådan et state-of-the-art-ur til et par tusind, så var denne funktion med helt naturligt.
OK! -Måske kan du downloade brugsanvisninger til de Smartwatch'es, som du er interesseret i?
Så kan du muligvis finde ud af, hvorvidt bluetooth funktionen kan sortere de forbindelse fra, som du ikke vil bruge?
Normalt skal bluetooth-enheder paires (med indtastning af en standardkode) før de kan de forbindes.

Mvh jj

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Smartwatch!
« Svar #4 Dato: 09, September 2015 - 09:49 »
OK! -Måske kan du downloade brugsanvisninger til de Smartwatch'es, som du er interesseret i?
Så kan du muligvis finde ud af, hvorvidt bluetooth funktionen kan sortere de forbindelse fra, som du ikke vil bruge?

Jeg har prøvet. Desværre står der som regel kun noget om hvordan man besvarer opkald på uret, om overhovedet noget!

Nu tænker jeg på om problemet måske i virkeligheden er i min mobiltelefon?
Da jeg observerede denne 'feature' første gang, ringede uret, fordi telefonen ringede.
Jeg prøvede at besvare opkaldet på telefonen, men den reagerede slet ikke! Jeg kunne kun besvare opkaldet på uret!
Men måske er det en fejl/indstilling/etellerandet på telefonen, som skal ændres??
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Smartwatch! (Opfølgning)
« Svar #5 Dato: 09, September 2015 - 19:04 »
Jeps, så er sagen løst!

Det var på min telefon, under Bluetooth, man kunne fortælle om man ville 'dele' medielyd og telefonlyd med uret!

Jeg slog 'Telefonlyd' fra, så nu kan jeg modtage og besvare opkald på min telefon, samtidig med at uret ryster hvis jeg kommer for langt væk fra telefonen!

Så tror da fanden at mit spørgsmål ikke har givet mening for nogen!  :-[

Så nu skal jeg bare ha' fat i et ur som larmer, når jeg kommer væk fra telefonen, det dér rysteri er alt for nemt at 'overse'.

Og så ville jeg nu også godt have et, som altid har urskiven tændt! Så må batteriet gerne nøjes med at kunne klare ét døgn...
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk