* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 65
I alt: 65

Forfatter Emne: Håndværkertilskud  (Læst 14081 gange)

Egon Thomsen

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 15
    • Vis profil
Håndværkertilskud
« Dato: 04, Januar 2014 - 08:45 »
Hej igen med Jer og godt nyår 2014.
Jeg er en 80 årig pensionist der p/t står for at skulle få foretaget det såkaldte kloakseparering på min grund.
Og desværre ikke har råd til dette ( vel som andre pensionister) har derfor tænkt mig at kontakte min kommune for et evt. lån dertil ( ca`30.000,-).

Mit spørgsmål:
1. hvorledes fungerer det med håndværkertilskudet ? arbejdslønnen ligger på omkring 18.000, hvorledes udbetales dette ?
2. Kan der være nogen " fælde" ved at spørge kommunen om lånet ?

Når man i forvejen har prioritetsgæld i banken ?

Venlig hilsen Egon 


B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Håndværkertilskud
« Svar #1 Dato: 04, Januar 2014 - 12:37 »
6 trin du skal igennem, for at opnå fradrag 

1. Sikrer dig at du er berettiget til fradraget
 Du skal have et CPR-nummer, være almindeligt skattepligtig i Danmark og være fyldt 18 år inden udgangen af indkomståret. Du kan benytte fradraget i forbindelse med en helårsbolig, hvor du har folkeregisteradresse, samt på eventuelle sommerhuse og fritidshuse.

Fradraget er 15.000 kr. pr. person over 18 år i husstanden. Hvis man er 2 samboende/ægtefæller og 1 søn over 18 år, kan man altså udnytte et fradrag på 45.000 kr. (3 x 15.000 kr.).
 Hjemmeboende børn eller andre, der ikke er ægtefæller, selv betale for det arbejde, de får fradrag for.

NB: Du kan maksimalt få 30.000 kr. pr. husstand + 15.000 kr. for antallet af hjemmeboende børn over 18 år. Du får altså ikke støtte for ekstra voksne der bor, eller har folkeregisteradresse i din husstand, men de kan selv få et fradrag for arbejde, som ligger inden for deres råderet, og som de selv betaler for.


2. Bestil et stykke arbejde med fradrag
 Du kan få fradrag for en lang række ydelser både inden for servicefaget og håndværkerfaget.

 
Ovennævte er klippet fra

http://www.haandvaerkerfradrag.dk/tilskud-til-energirenovering.asp?from=toppic

der nok giver de fleste svar på dine spørgsmål
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Egon Thomsen

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 15
    • Vis profil
Sv: Håndværkertilskud
« Svar #2 Dato: 05, Januar 2014 - 10:24 »
Mange tak for svaret; men det jeg mangler er, om hvorledes et evt. beløb bliver udbetalt efter ansøgningen ?

Får man dem tilbage fra staten eller kommunen , eller hvorledes.

undskyld mit spørgsmål.

Venligst Egon

Kobbernagel

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 191
    • Vis profil
Sv: Håndværkertilskud
« Svar #3 Dato: 05, Januar 2014 - 12:34 »
Du får ikke noget udbetalt. Du kan trække udgiften fra på din selvangivelse, og får dermed et skattefradrag. (Hvilket minder mig om, at jeg skal huske at trække VVS'erens regning fra på min selvangivelse - godt nok kun 800,- men mange bække små...)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Håndværkertilskud
« Svar #4 Dato: 06, Januar 2014 - 12:20 »
Du får ikke noget udbetalt. Du kan trække udgiften fra på din selvangivelse

Hbvilket altså helt konkret vil sige, at du skal gå ind på Skat.dk med din NemID og vælge selvbetjening privat. Når du er derinde, finder du let punktet, hvor du skal skrive dit fradrag, for det er en af de ting Skat har forudset, at vi gerne vil bruge, så det står i hovedmenuen.
Mvh. Morten Jødal

Egon Thomsen

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 15
    • Vis profil
Sv: Håndværkertilskud
« Svar #5 Dato: 07, Januar 2014 - 11:37 »
Mange tak for Jeres venlige svar, hjælper da meget på spørgsmålene.

Men det vil så sige, at man som pensionist der ikke betaler så meget i skat ikke har den store fordel ved fradraget !

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk