* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 91
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 72
I alt: 72

Forfatter Emne: Marmorvask  (Læst 5382 gange)

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Marmorvask
« Dato: 02, December 2015 - 14:31 »
Jeg har en ca 20 år gammel badeværelsesvask af den type der samtidigt er bordplade, og støbt af polyester(?) og knust marmor.

Problemet som irriterer mig er, at overfladen omkring bundventilen er krakeleret og lidt misfarvet. Allerhelst ville jeg udskifte den, men den slags er jo håndlavet, så jeg kan ikke få en ny af samme slags og størrelse.

Altså er opgaven nu at forsøge en reparation. Jeg har startet med at udfylde et par små huller på bordpladen, hvor noget er faldet ned fra hylden ovenover. En Googling bliver man ikke meget klogere af, men jeg mente at epoxy var det bedste. Dette forsøg blev kun marginalt godt, men nu er det altså omkring ventilen.

Jeg mener at overfladen er en slags gelcoat af polyester?, i hvert fald let at ridse i.

Sååhh, nogle gode erfaringer?

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Marmorvask
« Svar #1 Dato: 02, December 2015 - 14:42 »
Bare et forslag: Giv hele lortet en gang rigtig autoklarlak.
Marek.

Kobbernagel

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 191
    • Vis profil
Sv: Marmorvask
« Svar #2 Dato: 02, December 2015 - 20:09 »
Hvis vaske er af polyester, vil det rigtige vel være topcoat? (afhængigt af omfanget og farven, kan det være du kan nøjes med et reparationssæt fra en bådudstyrsforretning). Hvis det er epoxy er der nok ikke andre muligheder end at reparere med en form for epoxy

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk