* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 56
I alt: 56

Forfatter Emne: Cannabis CBD olie  (Læst 11407 gange)

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Cannabis CBD olie
« Dato: 02, Marts 2016 - 11:35 »
Har I prøvet eller hørt om dette cannabis/hamp/marihuana produkt ? Det skulle være godkendt som "kosttilskud" i EU, men ukendt i DK. Bare man spørger, bliver alle hysteriske, da der sikkert er noget farligt indeni !

; https://www.facebook.com/PremiumCBD/

Det kan også købes på det grå marked, men uden diverse "garantier" til meget lavere pris.  ;D

Marek.

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Cannabis CBD olie
« Svar #1 Dato: 02, Marts 2016 - 14:21 »
Der er ved at blive lukket op for forskellige cannabisprodukter til helbredsformål - men på recept.

Det konkrete skønhedsprodukt har jeg aldrig hørt om, og jeg tror de "sminker" godkendelserne en smule.
Alene det, at de direkte sammenligner med THC, som er det kraftigste euforiserende stof i hash, gør mig mistænksom.
Jeg går derfor ikke videre med denne sag.

Forøvrigt ser det ud til på facebooksiden at være en olie, der giver kvinder glat hud?
Men måske samtidig en lille rus?
Mvh. Morten Jødal

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Cannabis CBD olie
« Svar #2 Dato: 02, Marts 2016 - 15:19 »
Tak for svar Morten.
Det tog mig 3 dage og blive klar over (?) hvad er hvad.

Marihuana olie kan købes frit eks. her ; https://www.matas.dk/hampeolie-oe-pukka-500-ml

Den udvindes af plantens frø. (?) indeholder (?).

THC/CBD laves af selve planten på en eller anden måde.
THC bliver man skæv af. (søvn, slappe af, eller høj).
CBD har en positiv virkning på nogle ?

THC+CBD er lægemiddel der er ekstremt svært og udskrive, da det kræver sundhedsstyrelsens godkendelse hver gang. Den vejledning har jeg læst. Normalt dør patienten før tilladelsen kommer, eller smutter til Holland/USA og prøver en evt. livsforlængende cannabis.

I øvrigt mener jeg, at ALT olie i køkkenet er livsfarligt, da man kan glide i lortet, slå hovedet mod bordkanten og dø.
 ;)

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Cannabis CBD olie
« Svar #3 Dato: 06, Marts 2016 - 14:35 »
Nu efter 3 dages prøve af CBD er det åbenbart IKKE noget for mig.
Har en ubehagelig varm og brændende fornemmelse i hovedet. :(
Men ok, jeg skal åbenbart prøve det der er stik modsat?
Men hvem har forstand på det?

CannabisShop.dk

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 2
    • Vis profil
Sv: Cannabis CBD olie
« Svar #4 Dato: 24, Juli 2016 - 07:35 »
Hej Chrismark,

Hvilken CBD olie prøvede du?

Hvis du leder efter THC olie, er denne stadig ulovlig i Danmark og de fleste andre EU lande. Der findes flere præparater med en ligefordelt indhold af CBD og THC, men disse kan du ikke købe lovligt i Danmark. Når du læser om folks gode erfaringer med cannabis olie, er der typisk tale om de olier med et 1:1 forhold THC og CBD.

Vi kan anbefale dig at prøve CBD kapsler fra PC Medical (Vi fører ikke dette produkt), Cannol (Ej heller dette) eller Endoca (Dette kan du finde på vores hjemmeside her: http://cannabisshop.dk/cbd-olie/)

Fra 2017 påbegynder Danmark en 4-årig forsøgsperiode med medicinsk cannabis. Herved vil der sandsynligvis ske en hel del ændringer på området.

VH CannabisShop.dk

Uffe Kaagaard

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 217
    • Vis profil
Sv: Cannabis CBD olie
« Svar #5 Dato: 24, Juli 2016 - 16:40 »
Hvad er hensigten med dette indlæg fra CannabisShop?

Er det oplysning?
Er det reklame?
Er det oplysende reklame?
Med venlig hilsen
Uffe

Hvorfor sidde inde,
når alt håb er ude?

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Cannabis CBD olie
« Svar #6 Dato: 26, Juli 2016 - 04:53 »
Hvad er hensigten med dette indlæg fra CannabisShop?

Er det oplysning?
Er det reklame?
Er det oplysende reklame?

Som jeg læser CannabisShops indlæg er det et reelt svar på nogle de spørgsmål som er rejst af Chrismark.

Jeg ser ikke noget problem i at repræsentanter for firmaer deltager i debatten her på Ingeniørdebat.dk så længe det er en reel debat og ikke en debat som er skabt til at promovere egne produkter.
 
Problemet er vel mere om det problem som Chrismark starter debattråden med, er en ingeniørrelevant problematik.

Men på den anden side ingeniører og andre teknisk interesserede er jo også mennesker som kan få hovedpine en gang i mellem. 


God debat
Mikael Boldt
Webmaster
Ha en god dag

Mikael Boldt

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Cannabis CBD olie
« Svar #7 Dato: 26, Juli 2016 - 14:56 »
Enig med Mikael.

Min eneste indvending mod denne tråd er, at den nok ikke skulle have været placeret under Naturvidenskab, men under Diverse.
Det er i så fald ikke den første tråd, der er placeret skævt - og det giver under alle omstændigheder ikke mening at flytte den nu.
Mvh. Morten Jødal

CannabisShop.dk

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 2
    • Vis profil
Sv: Cannabis CBD olie
« Svar #8 Dato: 28, Juli 2016 - 09:14 »
Tak for fair behandling, Mikael!

Vi har ikke brug for at reklamere på dette forum. Desuden "anbefalede" vi konkurrerende virksomheder, hvilket ville være noget af en kryptisk marketings strategi :D

En brændende fornemmelse i mund og svælg er en typisk bivirkning ved brug af CBD olie. Der er rigtig mange, der har følt det samme. Dog melder folk typisk ud, at det aftager ved brug over længere tid. Men hvis du vil undgå at indtage olien i munden, kan du - som jeg foreslog sidst - vælge at synke kapsler med CBD olie. Så er problemet løst.

Jeg er stadig interesseret i at vide, hvilken olie du brugte. Du er velkommen til at kontakte mig privat her på forum, hvis du ønsker at vende sagen yderligere.




 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk