* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 64
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 51
I alt: 51

Forfatter Emne: Rensning af palletanke der har indeholdt lim  (Læst 6159 gange)

skofod

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 2
    • Vis profil
Rensning af palletanke der har indeholdt lim
« Dato: 21, April 2016 - 14:07 »
Hej.

Jeg har købt 3 styk 1000L palletanke (sorte og med letmetal omkring). Jeg skal bruge dem til at hælde mit klorholdige poolvand i, når jeg renser poolen. Og så lade vandet "stå" i tanken, så kloren kan fordampe. Og så sidenhen bruge vandet til og vande mine frugttræer (94styks).

Mit spørgsmål går på: Tankene har tidligere indeholdt en slags lim, som stadig er lettere flydende. Hvordan rengøre jeg nemmest tankene, så de bliver fri for lim?

Per Kofoed

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Rensning af palletanke der har indeholdt lim
« Svar #1 Dato: 21, April 2016 - 21:06 »
"En slags lim" er meget uspecifikt. Er limen opløselig i vand eller et organisk opløsningsmiddel?
Det gør en kæmpeforskel!

Det gør også en forskel om limen kan hældes i afløbet sammen med rengøreingsmidlet eller skal behandles som farligt affald. I sidste tilfælde ser jeg ikke andre praktiske løsninger end at lade limen hærde færdig - så kan frugttræerne nok først få glæade af dette vand næste år.
Mvh. Morten Jødal

skofod

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 2
    • Vis profil
Sv: Rensning af palletanke der har indeholdt lim
« Svar #2 Dato: 21, April 2016 - 23:22 »
Hej Morten. Tak for svar.

Kan godt se at "en slags lim" er en lidt vag beskrivelse. Jeg har nu snakket med min havemand, og han mener det er ligesom en slags gennemsigtig harpiks (Recina på spansk). Det lugter dog fælt af kemi. Han mener også, at det er noget lignede produkt som de bruger i byggeindustrien, når de f.eks. limer ravpluks fast i et materiale. Det kan umiddelbart godt vaskes af hænder og værktøj, både når det er vådt og størknet. Jeg har nu hældt små 100l vand i hver tank, og vil lade det stå til efter weekenden. Så vil jeg højtrykspule inden i tankene, så godt jeg kan komme til. Og så lade dem tørre helt ind, inden jeg begynder at bruge dem til poolvand.

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk