* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 66
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 50
I alt: 50

Forfatter Emne: Farvelaserprinter (let defekt) til salg!  (Læst 8508 gange)

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Farvelaserprinter (let defekt) til salg!
« Dato: 27, April 2016 - 18:27 »
Hej,

Dem som har fulgt med i debatten 'Printererfaringer' vil vide, at jeg nu står med en farvelaserprinter af mærket 'Lexmark C540' som jeg ikke skal bruge mere da jeg var nødt til at købe en anden.

Problemet var, at denne printer var begyndt at lave regelmæssige, tynde magenta striber på tværs af papairet når jeg printede. Takket været hjælp fra Morten Jødal, kunne jeg fastslå at problemet kunne lokaliseres til 'Drum-kit'et.
Sådan et koster ungefähr 2.500 DKK, hvorfor anskaffelse af en helt ny printer til 999,- var at foretrække!

Så nu står jeg med en fuldt funktionsdygtig printer, som jeg egentlig kan køre op på pladsen! Den slags byder mig lodret imod.
Kunne nogen tænke sig at overtage den? For en symbolsk betaling på et par hundrede kroner, måske (WAF-afgift)?

Jeg kan nævne at der følge en ekstra flaske gul toner med, og den har netværkstilslutning.

Den er i sagens natur ikke egnet til at printe invitationer og visitkort med, men skal man bruge en printer til trivielle ting hvor kvalitet ikke er i højsædet, så er den jo ganske udmærket!

 
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Kobbernagel

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 191
    • Vis profil
Sv: Farvelaserprinter (let defekt) til salg!
« Svar #1 Dato: 02, Maj 2016 - 09:01 »
Hvor i landet bor du? Overvejer lidt... (De 2500,- ødelægger jo festen, men synes at det ser ud til at sådan et drum kit kan skaffes billigere visse steder - problemet er om det slipper uskadt gennem toldmuren fra USA..)

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Farvelaserprinter (let defekt) til salg!
« Svar #2 Dato: 02, Maj 2016 - 09:22 »
Den befinder sig i Frederiksværk.

Mht. trommesættet, så skal du jo godt ned under en tusse, hvis det skal kunne betale sig ift. bare at købe en ny printer.

Det er sgu lige før det bedre kan betale sig at købe en ny printer, når den løber tør for toner...!

Jeg tror efterhånden ikke at fabrikanterne overhovedet er interesserede i at folk køber reservedele til deres ting. De vil hellere have at vi køber en ny.

Hvis man kan sælge en printer for 999,- (og jeg tror ikke ComputerCity har tabt penge på den handel), så kan drumkittet jo ikke alene stå til over den dobbelte pris! Den må være pustet kunstigt op!
Men hvorfor så overhovedet tilbyde en reservedel? For syns skyld??
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Farvelaserprinter (let defekt) til salg!
« Svar #3 Dato: 04, Maj 2016 - 08:24 »
Det skylles bønnetællerne i virksomhederne.

Den ansatte der råder over printeren har prokura til at købe tromlesættet, der er en forbrugsvare, mens selve printeren er en nyanskaffelse, der kræver tilladelse fra højere sted.

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Farvelaserprinter (let defekt) til salg!
« Svar #4 Dato: 04, Maj 2016 - 08:32 »
Tranberg, det tror jeg faktisk du har ret i.

Der er jo også skat og den slags inde over: Hardware skal afskrives over en årrække, så man kan ikke bare købe nye printere hvert halve år. Men forbrugsstoffer kan man selvfølgelig godt.

Vi civilpersoner glemmer jo tit, at der hersker helt andre regler for virksomheder. Så en forretningspolitik der ser ud som kuk i kalechen for os, giver måske fint mening hvis majoriteten af kunderne er virksomheder.
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Sv: Farvelaserprinter (let defekt) til salg!
« Svar #5 Dato: 04, Maj 2016 - 10:03 »
Mange virksomheder (ikke kun producenter af printere) bygger virksomhedens omsætning og indtjening på salget af reservedele. Avancen på reservedele er ofte MEGET høj og hænger kun lidt sammen med produktionsprisen.
Det virker for mig absurd at prisen på tonerpatroner / blæk væsentligt overstiger prisen på en ny printer. Tilliden til producenterne svækkes af dette misforhold.

Hilsen
HP
p

Thomas Berenth

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 14
    • Vis profil
Sv: Farvelaserprinter (let defekt) til salg!
« Svar #6 Dato: 22, Maj 2016 - 04:31 »
Det er jo ingen nyhed at printere koster dyrt - på blæksiden, tror vist aldrig at reparation har kunnet betale sig - så som ofte før: Køb en ny

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk