* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 68
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 53
I alt: 53

Forfatter Emne: Samsung mobiltelefon slukker hele tiden!  (Læst 11885 gange)

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Samsung mobiltelefon slukker hele tiden!
« Dato: 18, Maj 2016 - 08:15 »
Hej folkens,

Jeg er indehaver af en lidt halvgammel mobiltelefon fra Samsung, som nu har fået den irriterende vane at slukke på tilfældige tidspunkter.

En søgning på nettet gav det råd, at rense kontaktpunkterne mellem batteri og telefon, hvilket blev gjort med stor success - på den korte bane.

Kort efter (et par uger) opstod problemet igen, og blev løst på samme måde, denne gang med noget fint polérlærred.

Nu gør den det igen (igen efter et par uger) og jeg synes ikke det er en holdbar løsning at skulle rense kontaktpunkter hele tiden.

Så spørgsmålet er: Kan et nyt batteri klare sagen? Eller skal der en ny telefon til?
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

j_skib

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 44
    • Vis profil
Sv: Samsung mobiltelefon slukker hele tiden!
« Svar #1 Dato: 18, Maj 2016 - 10:52 »
Samme problem her i husstanden. Har prøvet med et nyt batteri, der efter et stykke tid fik de samme nykker.

Vores løsning er forsigtig rensning af kontaktflader med en spritvædet klud. Det er så min opgave hver søndag, og det har nu virket i et par år. Lidt træls, men vi er glade for vores gammeldavs telefoner. Det hjælper også, at vi har et abonnement hvor vi kun betaler for samtaler. Så vore månedlige regning er typisk på nogle få kroner. Den type abonnement kan man vist ikke få mere.

//Jørgen 

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Samsung mobiltelefon slukker hele tiden!
« Svar #2 Dato: 18, Maj 2016 - 18:46 »
Citat fra: Mads Aggerholm
Så spørgsmålet er: Kan et nyt batteri klare sagen? Eller skal der en ny telefon til?
En ny telefon vil måske være en god ide?
Søgning med Mobile phone random shutdown fault
-Viser at andre har oplevet lignende problem med tilfældig sluk.
Jeg har ikke oplevet noget lignende med mine Samsung mobil-telefoner.
Min S4-Mini har stor standby strømforbrug på ca. -2,1%/time, men bortset fra det fungere den udmærket :)
Den lukker kun ned, hvis jeg glemmer opladning :(

Mvh jj

Thomas Berenth

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 14
    • Vis profil
Sv: Samsung mobiltelefon slukker hele tiden!
« Svar #3 Dato: 22, Maj 2016 - 04:18 »
Nyt batteri, eller telefon, det koster jo snart sagt det samme....

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Samsung mobiltelefon slukker hele tiden!
« Svar #4 Dato: 22, Maj 2016 - 19:19 »
Jeg prøvede for sjov at søge på billige mobiltelefoner, og det er bestemt muligt stadig købe en dumbphone - som jeg går ud fra der er tale om her?
Og i så fald har Thomas Berenth ubetinget ret. Elgigantens billigste model koster 199 kr. - og den har endda plads til to simkort.
Skal det være Samsung, er udvalget begrænset (de har masser af smartphones), men en robust vandafvisende model kan fås for 695 kr.
Til gengæld er det absolut muligt at købe batterier til ældre telefoner, og der er vist heller ingen af disse, der er limet sammen. så man ikke selv kan skifte batteri?
Nu er det et par år siden jeg har prøvet, men dengang var batteriet absolut til at betale.
Mvh. Morten Jødal

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Samsung mobiltelefon slukker hele tiden!
« Svar #5 Dato: 23, Maj 2016 - 20:04 »
kontakterne er formentlig af kobber eller messing med en mikroskobisk tynd guldbelægning. så snart man har skrabet eller pudset lidt er guldet væk. Tilbage er noget som let oxiderer og ikke kan holde kontakt med den lille spænding. Smør fladerne med en meget tyndt lag vaseline. Hinden brydes af kontaktrykket, men kan alligevel hindre korrosion.
eN kemiker ville selvfølgelig lægge frisk guld på.
Jørgen Harbst

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Samsung mobiltelefon slukker hele tiden!
« Svar #6 Dato: 23, Maj 2016 - 20:31 »
Jeg har tre smartphones der virker . En iPhone, en LG og en HTC. De har glimrende foto egenskaber....men alle er i besiddelse nogle eklatante "kvajere" der gør dem uegnede som min telefon.

iPhonen mener, at den er guds gave til folket, men som telefon er den aldeles uegnet til mit brug, da den efter hver "opgradering" "glemmer" at det ikke er Apple, men mig der ejer den og at dens strømforbrug gør at til en "ødemarkstur" er den ubrugelig, da den skal oplades hver dag. Men den er god som vækkeur, men man har svært ved at indstille uret så det viser dansk normaltid og det er ikke bare mig gamle der ikke kan og batteriskift er NO GO.
Et godt kompas.

LG vil ikke åbnes, inden personen der vil tale med mig, har lagt på igen, men lykkes det så kan jeg ikke høre hvad der bliver sagt. Elendig modtager men et rigtig godt vække ur samtidigt med at den kan kapere en 32 GB SD chip og virke som et lomme fotoalbum. Let at skifte batteri

Ligesådan har HTC særheder. Den har ophøjede funktionsknapper der gør at den tænder og bruger al strømmen, hvis man kommer den i  en lomme, men ligger den bare på skrivebordet, kan den holde i en uge......det er vist ikke ideen med en mobil telefon.
Den er et fremragende fotografiapparat og ligesom LGen kan den kapere en 32 GB SD chip og bliver også brugt som foto album og reserve kamera. Til forskel fra de andre, kan den ikke bruges som vækkeur. Let at skifte batteri

De ovennævnte er også sarte, hvis man taber dem eller støder på kanterne, revner displayglasset, hvilket koster 5-600 kr.

Jeg er derfor vendt tilbage en god billig LILLE Nokia til 250 kroner. Den kan lave anvendelige dokumentations billeder(3MP) og movies., med Zoom. Kan  tåle at blive tabt. 32 GB SD chip. Kompas. WIFI. Højtaler.

Regnemaskine der kan omregne mål(Tomme til cm) og valuta begge veje. Lille men tydeligt display. Nem at skifte batteri, meget nemmere end tidligere Nokiaer. Lommelygte, FM radio. og meget mere.......og en højtaler der kan høres og en mikrofon der optager tale så den kan forstås af modparten og den kan være i alle lommer. Og vække uret er i særklasse.... man vækkes med garanti
Men bedst af alt er batterilevetiden. Jeg har prøvet at slukke den og åbne den igen efter en uge....no problem...uden opladning, den virke bare.

Men bedst af alt man er ret anonym!



 
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Samsung mobiltelefon slukker hele tiden!
« Svar #7 Dato: 23, Maj 2016 - 22:03 »
Jeg gik over til smartphone, da jeg skulle på jordomrejse. Og det er nu praktisk, at den virker overalt og selv indstiller lokaltid allerede mens man står i paskøen i lufthavnene (undtagen i Australien, der åbenbart ikke har implementeret systemet - men de har nu også et værre rod med delstater, der ikke kan finde ud af at samarbejde om tiderne).
Det er også dejligt at kunne have sin flybillet i telefonen, hurtigt tjekke en hjemmeside, få vejvisning i en fremmed by osv.
Jeg har dog normalt slået mobildata fra på min Sony, for så holder den strøm en god uge i stedet for et par dage - det koster så bare et par ekstra tryk at slå det til når jeg skal bruge det.

Nå, men ellers ville jeg egentlig sige, at min forrige telefon, som er en Samsung, stadig er i fuld vigør, da min kone synes det er nok med en smartphone i familien, så hun overtog min robuste håndværkermodel, da jeg skiftede. Den holder strøm en måned!
Den ligner til forveksling den model, som Elgiganten nu har på hjemmesiden til 699 kr. Dog er kameraet i den nye mange gange bedre.

Smag og behag er jo forskelligt, så hvis ikke harbsts gode vaselineråd løser Mads Aggerholms problem, må han nøjes med de spredte kommentarer, der stritter i alle retninger ...
Mvh. Morten Jødal

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk