* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 81
I alt: 81

Forfatter Emne: Emne fjernet - hvad sker der?  (Læst 12757 gange)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Emne fjernet - hvad sker der?
« Dato: 06, November 2016 - 15:51 »
Tråden "Opvarmning af udestue" kørte under hovedemnet Hus og have ... , som jeg er moderator for, i oktober 2013.
En udmærket saglig debat. I december 2014 blev emnet genåbnet med to nye indlæg - også saglige.
Idag, 6/11-16, kom der kl. 13:22 et enkelt indlæg fra en ny debattør - og derpå kl. 15:10 en mail om "Emne fjernet af B. Mønnike".
Det er muligt at google titlen på tråden og finde en cacheversion af alle de gamle indlæg, som jeg derfor har genlæst og fortsat ikke kan se noget odiøst i.
Er der en god forklaring?
Mvh. Morten Jødal

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Emne fjernet - hvad sker der?
« Svar #1 Dato: 06, November 2016 - 16:27 »
Undskyld, men der må være sket en fejl i forbindelse med sletning af indlæg.

Det er heldigvis sjældent at moderatorer griber ind og beder om at slette indlæg.

Det er et stykke tid siden at sletningen er sket, så jeg ikke engang en backup som kan gen-indlæse debatten fra dengang.

Jeg har været inde i databasen for at søge indlægget, men den debat-tråden er slettet.

beklager meget, især når det er et af vores pointer ikke at slette gamle indlæg.

med venlig hilsen

Mikael Boldt

Ha en god dag

Mikael Boldt

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Emne fjernet - hvad sker der?
« Svar #2 Dato: 07, November 2016 - 11:38 »
Tak for hjælpen, Morten.

Debat-tråden er nu genskabt.

For at undgå lignende fejl har jeg reduceret moderatorernes privilegier således at det kun er administrator som kan slette hele debat-tråde.

Såfremt Moderatorerne eller andre mener at det er nødvendigt at slette debat-tråde kan det kun ske ved at skrive til mig (admin).

fortsat god debat

Mikael Boldt
Ha en god dag

Mikael Boldt

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Emne fjernet - hvad sker der?
« Svar #3 Dato: 08, November 2016 - 17:55 »
Hej Mikael og Morten

Jeg tror at det er mig der kan have forvoldt problemet og kan kun undskylde for det.

For jeg har haft et andet problem med min PC der er opstået efter den sidste opgradering fra Microsoft.

Jeg har været inde og læse på tråden og har læst det pågældende indlæg og når der peges på mig kan jeg muligvis have forårsaget hændelsen


Jeg har en trådløs mus der har en USB modtager i et af USB indtagene.

Når denne modtager sættes ind i et USB indtag har den hidtidigt slukket for den "museplade" der sidder lige inden tastaturet.

Jeg har i løbet af den sidste uge oplevet at når jeg skrev, så opførte tekst og mus sig aldeles mystik


Jeg har skullet skrive en mail i dag hvor jeg igen oplevede at teksten opførte sig mærkeligt. Jeg opdagede at af og til var musepladen aktiv og flyttede, samt slettede tekst uhensigtsmæssigt.

Da jeg blev opmærksom på tilfældet, dækkede jeg musepladen af med en plade...og skrive problemet forsvandt. men tilbage står at den pågældene modtager ikke mere kan deaktivere musepladen.

Jeg synes ikke pladen er elegant men den virker.

Jeg har dette mistænkt for at have forvoldt problemet da jeg ikke før har slettet et indlæg men plejer at svare igen og eller pege på et problem med et indlæg.

Tilbage står så hvor kan man fysisk deaktivere musepladen for forsvundet er det jo ikke, kun passiveret med afdækningspladen




Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Emne fjernet - hvad sker der?
« Svar #4 Dato: 08, November 2016 - 18:54 »
For jeg har haft et andet problem med min PC der er opstået efter den sidste opgradering fra Microsoft.

Jeg tror du har ret i den formodning, og det er BRANDirriterende!
Jeg skriver helst på min stationære PC, som har et godt tastatur - men når jeg er ude, bruger jeg en bærbar ASUS, som indtil en opdatering fornylig kunne slå pladen til og fra med Fn+F9. Da jeg helst bruger mus, slog jeg den normalt fra - men af og til står jeg med en præsentation og skal bare lige have startet Powerpoint - og så lader jeg musen blive i tasken og bruger touchpad.
Men denne luksus er datid: touchpad kan ikke længere slås fra, og det er sket efter en automatisk opdatering!
Hvilket også betyder, at jeg en gang imellem pludselig har en tommelfinger et forkert sted, så cursoren flytter sig eller jeg har markeret et stykke tekst, som jeg efterfølgende kan komme til at slette.
Medmindre nogen kommer med den helt geniale ide, vil jeg også gå over til en plade.
For jeg har været i alle hjørner af kontrolpanelet uden at finde en indstilling til at slå touchpad fra.

Nu lykkedes det så at få det meste genoprettet - men Flaks's sidste indlæg i den gamle tråd er indtil videre lost in cyberspace ...
Mvh. Morten Jødal

Anders Hartmann

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 76
    • Vis profil
Sv: Emne fjernet - hvad sker der?
« Svar #5 Dato: 08, November 2016 - 22:16 »
Hvis man vil malke en ko, må man hive den i patterne...

Leeberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 171
    • Vis profil
Sv: Emne fjernet - hvad sker der?
« Svar #6 Dato: 09, November 2016 - 10:17 »
Tilbage står så hvor kan man fysisk deaktivere musepladen for forsvundet er det jo ikke, kun passiveret med afdækningspladen

Hvis "funktion" knappen til touch-pad ikke er der/ikke virker (ligner på min en skærm med skrå streg over), er der to muligheder:
Kontrolpanel>Mus: Der er nok en fane helt til højre til touch-padden, der skal være flueben ved "deaktiver, når den eksterne USB mus er tilsluttet"
Alternativt, Kontrolpanel>Enhedshåndtering>Mus og andre pegeredskaber: find touch-pad og deaktiver den (permanent) der.
Med venlig hilsen
Casper Leeberg

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Emne fjernet - hvad sker der?
« Svar #7 Dato: 11, November 2016 - 13:25 »
Tak Leeberg
Touchpadden kunne deaktiveres .
Kontrolpanel: Hardware og lyd: enheder og printer:Mus:Klik for at ændre....bingo!
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Emne fjernet - hvad sker der?
« Svar #8 Dato: 12, November 2016 - 17:12 »
Meget udenfor emnet, men hvad med dette alternativ til det der VindoVs$; http://www.dr.dk/levnu/psykologi/klumme-efter-stilheds-retraete-jeg-bliver-aldrig-den-samme-igen

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Emne fjernet - hvad sker der?
« Svar #9 Dato: 12, November 2016 - 18:35 »
Meget udenfor emnet, men hvad med dette alternativ til det der VindoVs$; http://www.dr.dk/levnu/psykologi/klumme-efter-stilheds-retraete-jeg-bliver-aldrig-den-samme-igen

Du har ret Chrismark - dit link er MEGET udenfor emnet!

Til selve emnet:

Jeg har haft travlt med ting, der krævede en absolut stabil computer, så først nu har jeg prøvet både Anders Hartmanns og Leebergs råd.

Det første førte til en omtrent ulæselig vejledning pakket ind i reklamer - med løfter om, at man kunne "view all steps" eller downloade den som pdf. Men begge dele krævede, at man oprettede sig som bruger, og jeg fandt siden for utroværdig til at turde prøve. Så kunne man se det trin for trin, men efter trin 3 var der ikke mere, og jeg fik en fornemmelse af ikke at være færdig ...
Det virkede da heller ikke, men kunne heldigvis let rulles tilbage. Der var en del kommentarer, herunder en med en alternativ metode, nemlig at installere en ældre driver beregnet til Windows 8 - det har jeg ikke prøvet endnu.

Leebergs råd virkede derimod - jeg bruger nu den version, hvor jeg deaktiverer min touchpad, når usb-dimsen til musen er sat i. Det er NÆSTEN lige så godt som før M$ pillede. De to mangler er, at jeg nu skal passe på en løs minidongle, når jeg på et fremmed sted vil bruge touchpad - og hvis det er i forbindelse med en præsentation, skal jeg derudover fjerne en noget større dongle til min projektionsfjernbetjening (som jeg så nok vil vælge at bruge, selv om den gummiplade, der får markøren til at bevæge sig, er væsentlig mindre præcis end både en normal mus og en touchpad).

Men tak for et godt råd, der løser 95% af problemet.
« Senest Redigeret: 12, November 2016 - 18:44 af Morten Jødal »
Mvh. Morten Jødal

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk