* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 68
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 50
I alt: 50

Forfatter Emne: Opdatering af browseres cache  (Læst 6966 gange)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Opdatering af browseres cache
« Dato: 01, December 2016 - 18:17 »
Jeg vedligeholder er par simple hjemmesider - ren HTML, og jeg opdaterer normalt med FTP.
Det fungerer fint, bortset fra når jeg lige efter en opdatering vil sikre mig, at de nye filer er lagt rigtigt ind.
Min standardbrowser Chrome kan være alt for lang tid om at ville vise den opdaterede version. Jeg har naturligvis prøvet F5, og jeg har også prøvet at rydde cachen - men det hjælper ikke!
Så jeg bruger almindeligvis MSIE 11 til denne kontrol. Der har jeg fundet en funktion, der beder den om at se efter opdateringer ved HVER indlæsning af en side, og det virker næsten.
Men nu idag var også den sløv, og jeg prøvede så Edge - der viste sig at være ubrugelig til dette som til det meste (og da jeg vendte tilbage til MSIE, havde den opdaget ændringerne).

Mit spørgsmål er: har jeg overset en funktion i Chrome, der kan gennemtvinge, at den hver gang kontrollerer for opdateringer?
Alternativt naturligvis også gode råd om, at Firefox er meget bedre, fordi ...
Jeg har af ren dovenskab ikke prøvet Firefox endnu. Jeg har hørt mange rose den, men de fleste taler med begejstring om add-ons, som jeg ikke mener at have brug for.  Hvis den grundlæggende er meget bedre, eller hvis den har lige netop dén add-on, der sikrer hurtig opdatering, lader jeg mig nok overtale ...
Mvh. Morten Jødal

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Opdatering af browseres cache
« Svar #1 Dato: 01, December 2016 - 19:11 »
Du skal lægge noget ind i hjemmesiden ,som får enhver browser til at opdatere. Elles kan brugerne også komme i den situation at de kun ser en gammel udgave lagret på deres egen computer.
Jørgen Harbst

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Opdatering af browseres cache
« Svar #2 Dato: 01, December 2016 - 20:15 »
Som dig Morten opdaterer jeg også en hjemmeside, oprindeligt lavet på Netscape (ja, det er længe siden). Nu bruger jeg KompoZer og uploader med FTP fra Norton Commander.
Straks jeg har lavet en ændring checker jeg resultatet på Firefox - den "ser" altid ændringen med det samme.

No problem.

Claus Meidell

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 18
    • Vis profil
Sv: Opdatering af browseres cache
« Svar #3 Dato: 05, December 2016 - 10:23 »
Hej.

Det vil måske hjælpe, hvis du kører din test i et "incognito" vindue.
Der er flere forslag her: http://stackoverflow.com/questions/11483628/how-do-i-truly-prevent-cache-in-chrome?noredirect=1&lq=1

Jeg har et ikon på skrivebordet, der starter Chrome incognito sådan her:
"C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" -incognito
(Det er enklere end at vælge det fra Chromes værktøjsmenu)

Hilsen fra Claus
vh
Claus

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Opdatering af browseres cache
« Svar #4 Dato: 15, December 2016 - 11:02 »
Jeg synes lige jeg vil fortælle, at problemet er forsvundet som dug for solen, efter at jeg lige har fået opgraderet hastigheden på mit bredbånd.
Mit gæt er derfor, at browseren faktisk sender en forespørgsel om nye versioner, men at Chrome har sat time-out så lavt, at den ikke nåede at få svar i tide med den lave hastighed.
Jeg vil derfor nu sove roligt uden at tænke mere på sagen.
Mvh. Morten Jødal

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Opdatering af browseres cache
« Svar #5 Dato: 15, December 2016 - 13:55 »
Tillykke Morten, tænk at bredbåndshastighed kan afhjælpe søvnmangel.

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk