Ingeniørdebat > Naturvidenskab, matematik, fysik, kemi, biologi

Stråling

(1/5) > >>

Flyrider:
Hej
Håber mit spørgsmål passer ind her.
For det første, jeg tror ikke på noget som helst der ikke kan måles eller registreres, derfor heller ikke på såkaldte jordstråler og lign.
Da min kone sover meget uroligt om natten og ofte har kramper og smerter fik jeg den måske tåbelige ide at lægge alufolie under hele madrassen. Jeg satte et stykke ledning fast til folien. Derefter satte jeg et RVM meter mellem ledningen og husets jordforbindelser. Huset er kun 10 år gammelt og der er ført jord til alle stik og installationer. Nu skete der noget mærkeligt. Når vi stod stille kunne jeg måle både en svag jævnspænding men også en svag vekselspænding. Ca. 0,05v . Men når blot en af os rørte på os eller bevægede os rundt om sengen tog fanden ved metret der slog   ud med mere end 0,5 vdc blot ved at vi gik rundt om sengen. Når jeg lagde mig på madrassen var der et meget lille udsving, men hvis jeg vente mig om gav det omgående udslag.Viseren drøner op og ned så snart der er bevægelse op til en meter væk. Hvordan i alverden kan det lade sig gøre. Mystikken breder sig, nogen der har en god forklaring?

HVH:
Du kan også måle en svag strøm i radiatorer

jj-:
Søger du på google med:
hjælp til søvnproblemer
Kan du muligvis finde oplysninger, der kan løse problemerne?

Folk er forskellige.
Jeg sover selv bedst ved ikke at indtage forskellige fødevarer ca. 3->4 timer før søvn-start f.eks.:
Æbler, appelsiner, chokolade, juice og kaffe.
Et par stykke rugbrød med mild ost og et glas kold mælk virker nærmest som et svagt sovemiddel på mig.
Desuden lytter jeg til bestemte udvalgte musik stykker via hovedtelefoner tilslutte mp3-player og jeg vågner normalt ca 5min før væggeuret ringer :)
Evt. kramper om morgnen klare jeg med varme omslag og lavt belastet motion.
Jeg har aldrig selv fundet nogen sammenhæng mellem normale eletriske felter og søvnforstyrelser?
Emnet bliver til tider behandlet i diverse TV-udsendelser.
Min mobiltelefon måler ca. 15µT lodret på gulvet.

Tesla - Wikipedia, den frie encyklopædi.
https://da.wikipedia.org/wiki/Tesla
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_(unit)

Mvh jj

chrismark:
Tja. Folk er tossede,; Jeg har infralyd i huset. Det er også udenfor. Det er ikke kun vindmøller men måske færger der afgiver den.
Jeg oplever det som vibrationer som påvirker min hud. Jeg oplever kuldegysninger selv om der er 25C i huset. Det hjælper meget med en konstant ca. 200 Hz tone-lyd 24/7 . Har tit 25 cm grundvand. Vand dæmper ikke lyd. Hellere ikke sølvfolie. Akustik er noget vanskeligt noget.
Marek.

Flyrider:
Jo,men det der undrer mig er at viseren på mit rørvoltmeter drøner op og ned blot jeg bevæger mig rundt om sengen. Fakta bliver der genereret noget spænding imellem foliebunden og jord. Uden at nogen berører noget.  Det finder jeg meget besyndlerligt.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version