* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 64
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 48
I alt: 48

Forfatter Emne: Lenovo PC, Win10, slukker af sig selv.  (Læst 6641 gange)

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Lenovo PC, Win10, slukker af sig selv.
« Dato: 22, Marts 2017 - 07:08 »
Hej folkens,

Jeg har en lidt ældre bærbar PC, Lenovo, stående inde på min søns værelse. Den bruges kun til at se film på (filmene ligger på en ekstern harddisk).

Om aftenen bliver en eventuel film som er i gang stoppet og monitoren slukket. PC'en skulle gerne altid være tændt, da den om natten kører et synkroniseringsprogram som henter eventuelle nye film ned fra et netværksdrev.

Men hver morgen, uden undtagelse, er computeren slukket! Det tager den en evighed at starte op, så jeg tror ikke den bare er i dvale eller 'sleep'.

Det er p....-irriterende, og jeg kan ved Gud ikke finde ud af hvorfor!

Den er altid i stikkontakten. Alligevel har jeg været inde i det her 'batteri'-administartion, og sat indstillinger til 'optimal ydelse', ingen dvale, ingen 'sleep', ingen 'action når man lukker låget' (som i øvrigt altid er lukket, monitoren står oven på, så han kan ikke selv få adgang til 'tænd'-knappen).

Computeren laver absolut ingenting (bortset fra synkroniseringen) når den ikke viser film, så jeg tror ikke CPU'en står og overopheder.

Er der nogen som har et bud på hvorfor fanen lortet slukker efter et eller andet (ret højt) antal timer?

Venlig hilsen
Mads Aggerholm
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Lenovo PC, Win10, slukker af sig selv.
« Svar #1 Dato: 22, Marts 2017 - 14:21 »
Et skud fra hoften:
Jeg har netop haft en ældre PC på værksted med en anden fejl (det var harddisken, der var stået af).
Reparatøren påtalte da, at det var for længe siden jeg havde støvsuget den indvendig. Det skal ske mindst en gang om året - ellers viser den i stigende grad ophedning.
Så på trods af din benægtelse er det måske en mulighed?
Mvh. Morten Jødal

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Lenovo PC, Win10, slukker af sig selv.
« Svar #2 Dato: 22, Marts 2017 - 18:48 »
Citat fra: Mads Aggerholm
Computeren laver absolut ingenting (bortset fra synkroniseringen) når den ikke viser film, så jeg tror ikke CPU'en står og overopheder.

På internettet angives overophedning, som den mest sandsynlige årsag til utilsigted nedlukning af computer.

Lenovo Notebook Cleaning Fan! Ideapad Essential G570 G575.mp4
https://www.youtube.com/watch?v=HHa8VCl3Bbo

5 Reasons Your Laptop is Shutting Down Randomly and Their Solutions.html
https://www.technorms.com/40307/5-reasons-laptop-shutting-randomly

Computer turns off without warning.
http://www.computerhope.com/issues/ch000689.htm

Du kan muligvis selv finde en youtube video, der svare nøjagtig til din Lenovo model?

Mvh jj

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Lenovo PC, Win10, slukker af sig selv. (Løst)
« Svar #3 Dato: 23, Marts 2017 - 16:13 »

Tak for svarene. Jeg blev inspireret til at kigge nærmere på synkroniseringsprogrammet.

Jeg synes var mærkeligt, den kører rigtig meget om dagen, specielt i weekenden, og dér slukker den aldrig midt i det hele. Det sker altid om natten, hvor den jo laver mindre end om dagen.

Det eneste den laver om natten er jo at synkronisere film. Ved hjælp af programmet Freefilesync.


Jeg gik ind i programopsætningen på Freefilesync, og jamen dog! Om ikke den står til at synkronisere, og så pænt lukke maskinen ned efterfølgende...!

Ja ja, så er den klaret :-)

Mvh
Mads Aggerholm
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk