* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 72
I alt: 72

Forfatter Emne: Manglende lokale brugere i win10  (Læst 7313 gange)

Dransfeldt

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 107
    • Vis profil
    • http://www.dransfeldt.dk
Manglende lokale brugere i win10
« Dato: 09, Maj 2017 - 08:59 »
Jeg har en stationær win 10 maskine stående der bruges af hele familien, hvorfor hver har en lokal brugerprofil.
For et stykke tid siden forsvandt muligheden for at kunne logge på med andet en min profil (der er den oprindelige).

Hvis jeg går ind i indstillinger for brugere, er profilerne der stadig, og jeg kan oprette nye lokalbrugere, men heller ikke nye brugere får mulighed for at kunne logge på.
Jeg har prøvet at ændre rettigheder så brugerne har admin rettigheder, men det gør ingen forskel.

Er der andre der har oplevet dette, og evt. fundet en løsning på det?

Mvh
Ole M D

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Manglende lokale brugere i win10
« Svar #1 Dato: 10, Maj 2017 - 10:39 »
Min opfattelse af Win 10 er at det er et panikprogram for som du har konstateret sker der uforudsete hændelser. Jeg har bemærket problemer hver gang der opdateres og sidder så med problemer med slagsmål for eksempel mellem Google og Edge. blandt anvendelsen af dette site. Jeg har længe ikke kunnet anvende Edge til at komme på her, åbenbart fordi Google gav adgang.
Lige nu er det edge der giver adgang hertil, men nægter at give skrive adgang til Ingeniøren. Her er jeg nødt til at anvende Google.

På mig virker det som om at Microsoft mener at de ejer min PC Når de tillader sig at lukke min PC i timer for at opdatere mens jeg i er midt i i noget skriveri.

Da jeg så ville sende denne besked kom meddelelsen:

De(n) følgende fejl opstod uder oprettelse af dette indlæg:
Din session udløb imens du postede. Prøv venligst at afsende din meddelelse igen.

Hvis man så gør det kommer meddelelsen bare igen

Så jeg har været nødt til at kopiere og skifte til Google og sende derfra
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

PJB

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 151
    • Vis profil
Sv: Manglende lokale brugere i win10
« Svar #2 Dato: 10, Maj 2017 - 13:50 »
Har du prøvet i en admin prompt:
net user <userid>  /active:yes

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Manglende lokale brugere i win10
« Svar #3 Dato: 10, Maj 2017 - 19:01 »
Citat fra: Dransfeldt
For et stykke tid siden forsvandt muligheden for at kunne logge på med andet en min profil (der er den oprindelige).

Citat fra: Dransfeldt
Er der andre der har oplevet dette, og evt. fundet en løsning på det?

Jeg har ingen personlige lignende erfaringer.
Måske kan denne link hjælpe dig?
How to Fix A Corrupt User Profile in Windows 10
http://www.techbout.com/fix-corrupt-user-profile-windows-10-9139/

Citat fra: B Mønnike
På mig virker det som om at Microsoft mener at de ejer min PC Når de tillader sig at lukke min PC i timer for at opdatere mens jeg i er midt i i noget skriveri.

Hidtil har jeg klaret det nogenlunde ved at fravælge Microsoft konto og deaktivere al automatik i Win10 :)
Til internet bruger jeg Mozilla Thunderbird & Firefox, hvilket køre uden de store problemer :)
Jeg søger ofte på google med:
Windows 10 annoyances

Mvh jj

Dransfeldt

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 107
    • Vis profil
    • http://www.dransfeldt.dk
Sv: Manglende lokale brugere i win10
« Svar #4 Dato: 12, Maj 2017 - 09:37 »
Tak for input

Desværre var der ikke nogen af dem der var løsningen. Jeg kan sagtens oprette en ny bruger, men de dukker stadig ikke op på logon funktionen.

Det kan være jeg skal jagte Microsoft support som det næste.

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Manglende lokale brugere i win10
« Svar #5 Dato: 14, Maj 2017 - 18:19 »
Det kan være jeg skal jagte Microsoft support som det næste.

Det tror jeg er en god ide, Dransfeldt!
Selv om jeg frygter, at deres løsning er "geninstallering af Windows" - med alt det bøvl. det giver indtil alt er genoprettet.
Jeg fornemmede på de svar, du fik undervejs og desværre ikke kunne bruge, at flere har diverse klagepunkter over Windows 10.
Men da jeg synes denne tråd bør holdes "ren", indtil du evt. selv vender tilbage med en løsning du har fået andetsteds, starter jeg nu en ny - Windows-frustrationer.

Mvh. Morten Jødal

Dransfeldt

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 107
    • Vis profil
    • http://www.dransfeldt.dk
Sv: Manglende lokale brugere i win10
« Svar #6 Dato: 26, Maj 2017 - 07:40 »
Lige en opdatering.

Der kom en opdatering til windows i går, og den har løst problemet. Pludselig kan hele familien logge ind som sig selv igen.

Det kan så være jeg at jeg er belastet af mit erhverv  ;) når jeg gerne vil vide hvad der gik galt, istedet for at acceptere at det virker nu. Men Microsoft har jeg ikke hørt fra.

Mvh
Ole M D

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk