* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 62
I alt: 62

Forfatter Emne: Skype telefonnummer fordele/ulemper?  (Læst 6529 gange)

j_skib

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 44
    • Vis profil
Skype telefonnummer fordele/ulemper?
« Dato: 10, August 2017 - 13:58 »
Mikael Boldt har i en anden tråd skrevet lidt om Skype telefonnummer.
Ser lidt interessant ud for os, da vi bruger 2 stk gammeldags knaptelefoner med tilhørende dyrt abonnement (billigt pr måned, men dyrt at ringe).
Vi kunne egentlig godt tænke os at kunne ringe ubegrænset, og her ser Skype med telefonnummer interessant ud. Jeg har gennemlæst alt det med småt, og har forstået alle ord. Jeg forstår nok ikke helt rækkevidden af alt det med småt, er der nogle åbenlyse faldgruber?

Hvis vi bestiller med ubegrænset taletid til danske telefonnumre, gælder det så også for viderestillet kald?

Jeg kan ikke finde, om ubegrænset taletid også giver fri SMS (som vistnok er normalt ved andre udbydere)?
 
Hvis vi nu befinder os i Tyskland og ringer hjem til danske telefonnumre, er det så stadig med i ubegrænset taletid (altså uden yderlige udgifter)?

Vi bruger en Windows Phone som tablet, dvs uden SIM kort. Så det kunne være smart at få Skype telefon på denne, og så hovedsaglig bruge den til at ringe tilbage med. Det kan selvfølgelig kun lade sig gøre, når vi er på "gratis" Wi-Fi eller hjemme. Er de "gratis" Wi-Fi tilslutninger normalt gode nok til telefonsamtaler (Bilka, Ikea og feriehoteller)?

Håber i vil dele lidt erfaringer, før vi bestiller. Prisen er nu ganske fornuftig, 162,09 kr for 3 måneder med ubegrænset taletid til fastnet og mobil telefoner.

//Jørgen

j_skib

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 44
    • Vis profil
Sv: Skype telefonnummer fordele/ulemper?
« Svar #1 Dato: 13, August 2017 - 13:49 »
Hej.

Valget falder på Oister, der har en abonnement til Seniorer (fri tale, fri SMS/MMS og 2GB data også i EU). Det bliver lidt dyrere, men så kan jeg opsige den nuværende udbyder og spare 19 kr/måned.

Jeg synes, at Skype er noget rodet. Efter lang tids ekstra læsning fandt jeg at SMS ikke er inkluderet, viderestilling er jeg stadig i tvivl om og kald fra EU lande ligeså.

//Jørgen

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Skype telefonnummer fordele/ulemper?
« Svar #2 Dato: 14, August 2017 - 16:26 »
Efter at microsoft købte skype, er der kommet en del såkaldte opgraderinger. de handler stort set om at gøre systemet stadig sværere at gennemskue. det er blevet svært at finde ud af at man trods alt endnu kan bruge skype gratis mellem computere,uden at skulle oprette diverse kponti og uden en microsoft konto.
Det sidste er at de har lukket funktionen ,som gjord det muligt at bruge en skype telefon uden at computeren var tændt.
Den havde vi gennem årene god gløde af, men nu er det slut.

Håber på at der er en genial fyr, som kan sætte et system op som kan virke med skype telefonen uden at man bryder med et microsoft ejet patent.
Jørgen Harbst

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk