Ingeniørdebat > Naturvidenskab, matematik, fysik, kemi, biologi

Propan ilt acetylen

(1/3) > >>

chrismark:
Altså;
Min bil drypper olie fra bundkaret. Har prøvet og skifte den på en ældre model. Det er over 14 år siden, og jeg husker, at mine arme var ved og falde af af alt det skrue arbejde. Bundkaret ville ikke ud; Der manglede kun 0,5 cm . Rigtig sur og træt og opgivende sparkede jeg til bilens højre forhjul.
Så faldt bundkaret ned. Husk, at det skal være det rigtige hjul. :D
Sprit ny kar fra Toyota er købt og lakkeret med autolak, der blev købt ind med fødevare, øl og tobak. Alt klar til til den værst tænkelige situation. Og her kom choket; Ud af 18 bolte der holder karet oppe er kun 2 med synlig hoved. Resten dvs. ca. 16 skal ud med vold.
Indtil videre har jeg brugt varme/kulde chok med ganske fin resultat. Som varme brugte jeg diverse gasvarmer, mens til kulde anvendte jeg flydene propan/butan. Metoden er fin nok og det virker.
Jeg blev fristet af dette patent; http://www.ebay.com/itm/CFH-SCHWEISS-FIX-SF-3100-tragbares-Hartl%C3%B6tger%C3%A4tger%C3%A4t-mit-4-versch-Gasd%C3%BCsen/201835596744?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 .
Finden ligger dog i ilt forbrug. Med de autorisere flasker på 1Liter koster det ca. 800,- Kr pr. time i forbrug. Det nægter jeg og betale. Jeg har bestilt en fyldt 10L Oxygen flaske med flaske og fragt for ca. 1100Dkr.
Jeg har prøvet og flytte R12 med fin virkning. Men det der ilt er jeg noget bange for.
Kort; Jeg ønsker og hælde flydene ilt fra en stor flaske til den lille trods forbud.
Hvis nogen er i tvivl Toyota Hi-ace årgang 94 synet uden anmærkniger 14 dage siden.  ;D
V.H.

harbst:
Jeg forstår ikke helt præcis hvad du mener.
Hvis der ikke er hoved overhovedet på boltene. kan du vel få karret af uden at tage boltene us.
Hvis hovederne bare er medtaget og ikke passer på en top er derjo flere andre måder at tage dem på.
en af dem er en god svejse tang. Den kan holde godt fast på alt metal. Der findes også andet smart værktøj til formålet. .
Det er absolut farligt og uansvarligt at beuge fluydende ilt til køling.
Ilt fra trykflaske duer ikke til køling.
Flydende F-gas kan køle men er også farligt,dog ikke så slemt som flydende ilt.

carstenl:
Hvad med flydende nitrogen?

chrismark:
Tak for Jeres svar. De har givet noget stof til eftertanke.  :(
Mens Propan/butan giver ca. - 20 grader C i flydende form, giver de andre gaser ungefer - 200C. Jeg har prøvet og have "flaskegas" løbbende ned af min hånd på en varm dansk sommerdag (16C), men det var ikke rigtigt andet end iskold dag i Sverige,.
Jeg er ikke bange for rustne bolte, men i nogle situationer er det "Point of no return" .
 Harbs; Til diverse ukurente bolte har jeg købt topnøgler i ""Tommer"", men når en oprindelig 11mm boltehoved er rustet til 8mm top, hvad så.
Min procedur er;
2; Varme = 0
5; varme = varme + 1
10; giv bolten varme
20  giv bolten kulde
30  giv bolten wd40
40 if varme not 20 goto 5
50 giv bolten en ordenlig en med en hammer.
60 If bolten not løsner med blød hånd Then;
     Goto 2
70 End.
 ;D

Uffe Kaagaard:
Kan en "Gator Grip" muligvis være løsningen?
https://www.youtube.com/watch?v=Ny4H27Cs7fI

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version