Ingeniørdebat > Computer

WiFi-forstærker/forlænger

(1/3) > >>

Mads Aggerholm:
Hej,

Min mor har en router (med indbygget trådløst accesspoint) stående inde i soveværelset, og det kan desværre ikke række ind i stuen.

Jeg tænker på, om der findes en løsning hvor man kan anbringe en form for relæ (trådløst!) som kan formidle signalet videre?

Jeg har prøvet sådan nogle dingenoter til at sætte i stikkontakten, men det virker ikke.

Åh ja, det skulle også helst være til at betale  ;)

SuperClaus:
Det findes og virker dårligt de steder man har brug for et stærkere wifi signal.

Man kan lige så godt begynde at planlægge trækning af et ethernetkabel og så sætte et særskilt AP op i stuen.

Mads Aggerholm:

--- Citat fra: SuperClaus efter 17, Februar 2018 - 10:33 ---Det findes og virker dårligt de steder man har brug for et stærkere wifi signal.

--- Afslutning på citat ---

ØV!


--- Citat fra: SuperClaus efter 17, Februar 2018 - 10:33 ---Man kan lige så godt begynde at planlægge trækning af et ethernetkabel og så sætte et særskilt AP op i stuen.

--- Afslutning på citat ---

Det har jeg også gjort hjemme hos mig selv, men det er &#¤#¤ besværligt, og præcis dét jeg ville undgå!

SuperClaus:
Du er ikke den første...

https://ing.dk/blog/hjaelp-lan-flaskehals-kvaeler-100-mbit-internet-184996#comment-740687

Mikker:
Jeg har haft 2 velfungerende forstærkere, lige til at sætte i stikkontakten, de har virket fint. Men det er bedre at købe et AccessPoint med mange antenner og koble den på routeren med kabel. Mange gange kan man lade den stå i samme rum som den anden router er i, og så slukke for det oprindelige wifi. Det er bedst at sætte AP midt i huset, hvis det er ordentlig kvalitet kan det dække hele huset.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version