Ingeniørdebat > Hus og have, køkken og bad, varme og ventilation

Rent drikkevand

(1/4) > >>

John Wellendorph:
I øjeblikket både hører og ser man meget om fund af det ene eller andet skadelige stof i vores drikkevand.

Er der nogen herinde der ved nok om vandkvalitet samt om der på markedet eksistere noget man på husstandsniveau kan bruge til at rense vandet for nogen af de skadelige stoffer?

dbh
John

jj-:
I mangel af bedere kan du evt. søge på google med:
How to remove pesticides from drink water

eller søg med:

water purification + lifestraw

Mvh jj

John Wellendorph:
Tak JJ

Jeg har dog allerede været forbi mange sider - og ledte derfor mest efter en eller flere der havde personlig erfaring med et husholdningssystem her i DK.

Og dertil kunne det være spændende at høre jeres mening om nødvendigheden af selv at gøre noget ekstra for at rense vandværksvand set i lyset af de snart daglige artikler om nye fund af skadelige stoffer i vores drikkevand.

John

jj-:
Måske er det et luksusProblem sammenlignet med alle de andre giftstoffer i f.eks fødevarer?

Eksperter giver svaret - er det farligt at drikke vand med pesticider  - TV 2
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-03-15-eksperter-giver-svaret-er-det-farligt-at-drikke-vand-med-pesticider

Mvh jj

B Mønnike:
Jo bedre man bliver til at måle jo flere ting kan man finde. Jeg er ikke tilhænger af "giftstoffer" i vand, men som vandkontrollør( en del af mit job) på Tuborg i min studietid kan jeg sige at den vandkvalitet vi har her i landet  er bedre dokumenteret end mange andre steder i verden.
At man kan måle ting er i min opfattelse ikke farligt, der er mængden der forefindes der afgør farligheden.

Jeg er nabobarn til Cheminova, dengang de lå i Herlev og forurenede Harrestrup å, så vi børn blev forment adgang til denne å og Cheminova blev tvunget til at flytte til Harboøre Tange. Cheminova var testamenteret til Århus universitet( ret mig Morten) det universitet der fik fyret to miljøministre, med deres "miljørigtige beregninger". Har man nogen sinde hør dette Universitet beklage deres virke i Herlev og på Harboøre Tange. At anvende Kommune Kemi der blev dannet i 1971 faldt dem aldrig ind

http://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/cheminova-auriga-1938-2014/

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version