* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 61
I alt: 61

Forfatter Emne: Oliebrænder problem.  (Læst 5859 gange)

Mikker

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Oliebrænder problem.
« Dato: 12, Februar 2019 - 21:40 »
God aften. Har haft en pudsig oplevelse for 2 år siden!!!
Min olieleverandør synes at jeg skulle have service på mit oliefyr, så jeg fik et brev om at de ville besøge mig og det gjorde de.
Dagen efter gik fyret ud og montøren kom tilbage. Kørte så 2 dage og så var den gal igen. 24 december 2016 stopper det igen. Kommer omgående og skifter forvarmer.

Det koster mig kun betaling for første besøg, fantastisk service.

MEN MEN, den 18-01-19 får jeg endnu et brev. Vi kommer og laver hovedeftersyn på dit oliefyr nu. Vi kommer  08-02-19.

Fint tænker jeg, det skal jo renses og justeres ind i mellem.

Fredag d. 8 kommer der så en super venlig montør og renser, skifter filtre osv.  Han påpeger så at brænderen nok skal skiftes om et år da den er slidt??

Ja siger han, den passer ikke super godt til din kedel. Brænderøret er for kort.¨

Nå siger jeg den har kørt fint i 12 år.

Fredag eftermiddag kommer jeg hjem til et koldt hus, brænderen er gået i stå.  Tilkalder montøren igen der "tilbyder" at komme med en ny brænder. Pris 8500.-

Nix, jeg har ikke ringet efter jer, I er kommet for at foretage eftersyn på et fyr der har kørt upåklageligt i over 2 år, nu virker det ikke mere.

Han kommer tilbage og skifter dyse og kontrolbox. Lørdag morgen er det gået ud igen, jeg kan dog genstarte morgen og igen eftermiddag, og derefter virker det fint indtil mandag morgen, hvor det igen er gået ud.

Han kommer tilbage mandag morgen og siger at nu har han fundet fejlen, røgkanalerne har han renset (det gjorde skorstensfejeren ellers for 2 måneder siden) og så har han justeret pladen ved siden af dysen så foto sensoren ser mere lys.

Han nævner nu at jeg får en regning, da dette ikke har noget at gøre med eftersynet, og her sidder jeg så og tænker mit.

Hvad tænker I andre?

Mvh Michael
« Senest Redigeret: 12, Februar 2019 - 21:45 af Mikker »

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Oliebrænder problem.
« Svar #1 Dato: 12, Februar 2019 - 21:55 »
Jeg tænker ført  "Microsoft" der ønsker en cirkulær indkomst og ændrer på min Pc hver gang de opdaterer. Derefter tænker jeg Klamphuggere der anvender for dårlig uddannede montører ,eller måske microsoft uddannede montører :)
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Oliebrænder problem.
« Svar #2 Dato: 13, Februar 2019 - 18:51 »
Citat fra: Mikker
Hvad tænker I andre?
Det er formodentlig almindeligt, hvis de ved et uheld har fremstillet et system, der ikke går itu efter planen :(
Google med: Planned obsolence & The Light bulb conspiracy
Nogle InternetTelefonService gennemføres tilsyneladende af sælgere, som først genere nogle fejl og når kunden så klager over dårlig forbindelse har de måske mulighed for at sælge ekstra udstyr, som ikke har været nødvendigt tidligere? :)
-Når kunden har købt den ekstra udstyr - forsvinde fejlen på mystiske vis og kunden er blevet fattige men overbvist om nødvendigheden af den ekstra udstyr :)

Mvh jj

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Oliebrænder problem.
« Svar #3 Dato: 13, Februar 2019 - 19:37 »
Har du nået bunden af olietanken?
Måske er det blot pumpen som har trukket snavs?
Dysen trænger til udskiftning? eller
Gnist tænderen som er sodet til?

Da jeg var i den branche (VKO- konsulent), pillede vi ikke ved indstillingerne på anlæggene. Vi foretog kun målinger. Det kunne så sagtens ske at der efterfølgende opstod problemer men det var mest, når det halvårlige besøg lå om sommeren og anlægget skulle tvangsstartes.
Ha en god dag

Mikael Boldt

Mikker

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Sv: Oliebrænder problem.
« Svar #4 Dato: 13, Februar 2019 - 21:33 »
Mikael Boldt: Tanken blev fyldt for en måned siden.
Dysen blev skiftet i fredags da der var eftersyn.
Men efter det andet besøg i mandags hvor jeg igen nægtede at købe ny brænder og han pludselig kunne få bedre lys fra flamme sensoren har det kørt perfekt med den GAMLE kontrol box.  Vi er omgivet af svindlere.

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Oliebrænder problem.
« Svar #5 Dato: 16, Februar 2019 - 23:06 »
Hej Mikker

Nu spørger du hvad vi tænker og her er mit uvildige bud fra en ikke-oliefyrsbrænder-kyndig.

Min første tanke er at det var dog en træls historie med ingen vindere. If it ain't broke, don't fix it.

Når jeg så læser historien igen, så tænker jeg at du har en halvgammel brænder der er meget følsom (meta-stabil) for at blive efterset og man kan stille sig selv det spørgsmål om det er rimeligt hvis der er (lovpligtige?) eftersyn.

Hvis ellers den fortsætter med at køre fint nu, så læser jeg det som om at fotosensoren/flammedetektoren er kilden til problemerne. Så ved du det til næste gang.
Jeg læser det også som om du måske burde få tjekket af en uvildig ekspert om dit brænder-kedel-setup er korrekt. 8500kr kan måske relativt hurtigt være sparet hjem i fyringsolie?

Mht. regningen for det sidste rettelse, så ved jeg faktisk ikke hvad jeg tænker. Hvis ellers fyret kører videre kan jeg godt se det rimelige i at betale for tid og kørsel for montøren, både for eftersyn og det sidste besøg. 
vh.
Claus

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk