* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 107
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 44
I alt: 44

Forfatter Emne: Kaffe - Kapsler  (Læst 4044 gange)

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Kaffe - Kapsler
« Dato: 13, Marts 2019 - 07:41 »
Visse kaffemaskiner laver kaffe på basis af små alu-kapsler indeholdende forskellige typer kaffe i kværnet form.
Kvaliteten af den færdige kaffe er formentlig afhængig af hvilken type kaffe (og tilsatte smagsstoffer?) der er indkapslet i de enkelte alu-kapsler.

Mit spørgsmål er om alle kapsler på markedet er ens (standardiserede?) for de forskellige mærker af kaffemaskiner - eller om de forskellige mærker af konkurrencemæssige grunde er af forskellig udformning?

Hilsen     HP
p

Bent Andersen

  • Gæst
Sv: Kaffe - Kapsler
« Svar #1 Dato: 14, Marts 2019 - 00:23 »
De er forskellige. Hver kaffemaskinefabrikant har sine egne kapsler. Dertil kommer så kopiprodukter.

Mit råd: køb en maskine med indbygget mølle, kaffebønner er ens.


Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Kaffe - Kapsler
« Svar #2 Dato: 14, Marts 2019 - 11:28 »
Kapsel-kaffe er fra min stol et svineri med unødig emballage og mest af alt aluminium.

Man kan selvfølgelig købe en "Genbrugs-kapsel" som kan genfyldes med formalet kaffe. Men så kunne man lige så godt gøre som Bent foreslår: Køb en kaffemaskine med integreret kaffemølle, så får du også mere kaffe end emballage for pengene.

Jeg købte for år tilbage en alt-i-1 maskine med mølle og automatisk mælkeskummer. Og er stadig meget glad for den.

Der er en todelt glæde ved en sådan maskine:
1) Den daglige kop af nydelse.
2) Det månedligt besøg hos det lokale kafferisteri og importør af gode kvaliteter, hvor ens viden om kaffe bliver udvidet og nye smage fundet frem. 

Selvfølgelig har jeg stadig en gammeldags kaffemaskine når der skal kyles noget Blå Cirkel ned til at vågne på.
Ha en god dag

Mikael Boldt

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk