* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 61
I alt: 61

Forfatter Emne: Coronadøden vi venter på  (Læst 6323 gange)

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Coronadøden vi venter på
« Dato: 31, Marts 2020 - 23:34 »
Altså ikke, at virussen forsvinder, men på dem der skal dø af den. De mest udsatte for smitten beskytter vi overhoved ikke. Vi udskyder deres bortgang.

Samfundsøkonomisk bør de udsatte dø hurtigst muligt og derfor smittes med vilje. Når de dør vil der frigives mange plejepladser og udgifter mindskes væsentligt.
De døde vil faktisk give overskud i betalingsbalancen, da andelen af ældre vil falde drastisk. Derved vil samfundet blomstre og alle de overlivende ku tage på afterski. ;D

Gardehusarregimentet er låst inde, vel med den bagtanke, at dem der bliver syge vil dø, mens resten; de raske er immune og kan ikke smitte. OK.  ;D

Spørgsmålet er hvem beskytter vi lige nu med de restriktioner vi har. Er det sundhedsmyndigheder, hospitalsvæsen, regeringens handlekraft eller hvad? ;)

Dem af os der vil dø af corona vil dø nu eller om 1 måned - efterår; ::) ændrer det noget?

Og det kan ikke være rigtigt, men det er det; https://jyllands-posten.dk/indland/ECE12050244/5000-test-om-dagen-er-klar-men-der-er-for-faa-henviste-borgere/


« Senest Redigeret: 01, April 2020 - 01:02 af chrismark »

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Coronadøden vi venter på
« Svar #1 Dato: 01, April 2020 - 10:21 »
Vi beskytter os alle sammen, corona kan få alle aldersgrupper til at kræve hospitalsindlægning. Læg dertil patienter der kræver andre behandlinger i samme periode.

Jeg finder dit indlæg morbidt.

Du kan læse lidt om hvorfor her:
https://finans.dk/debat/ECE12029681/tillykke-mai-manniche-du-er-blevet-ugens-mandagstraener/

og her:
https://ing.dk/artikel/kronik-corona-indsatsen-dyr-kan-blive-dyrere-ikke-at-goere-noget-233784

« Senest Redigeret: 01, April 2020 - 10:43 af SuperClaus »
vh.
Claus

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Coronadøden vi venter på
« Svar #2 Dato: 01, April 2020 - 19:15 »
Citat fra: chrismark
Dem af os der vil dø af corona vil dø nu eller om 1 måned - efterår; ::) ændrer det noget?
Er der tale om nogen der skylder dig penge og har svært ved at betale? -Så betyder det måske noget, hvis de ikke dør før om en måned eller til efteråret? :)
Den tilsyneladende samfundsmæssige mest acceptable død forekommer ved uheld - såvidt jeg kan se:(
Døden på byggearbejdspladser sker næsten altid ved uheld og boligministeren vil derfor ikke deltage i begravelserne - antagelig fordi det vil tage for lang tid på grund af de mange uheld?
Der blev heller ikke ændret på Elia, da en ung mands død blev betegnet, som et uheld :(
Elia
https://elia.dk/wp-content/themes/yootheme/cache/4-IC-final_16_0800-1-ae9f6ce4.jpeg

-Senere var der angiveligt en' som begik selvmord ved hjælp af Elia og så blev der sat et net op for at vanskeliggøre gentagelser.
-Men hvis nettet ikke holder ved næste forsøg? :( -Så vil der formodentlig være tale om et uheld? :)

Jeg regner med, at jeg stadig er i live idet jeg må  bruge en åben dør når jeg vil gå til et andet rum :)
Desuden er min SPO2-værdi typisk på 97% eller bedre :)
Oxygen saturation (medicine) - Wikipedia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_saturation_(medicine)

Mvh jj

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Coronadøden vi venter på
« Svar #3 Dato: 02, April 2020 - 23:03 »
Mens jeg venter på døden, prøver jeg og rydde lidt op og gør status.
Har du ikke brugt noget i 10 år; smid det ud !  ;)

Jeg fandt en i bilen, en i gangen og en i stuen. Det er  nogle flasker med støv. Aldrig brugt, som nyt.
UD!  :)

På den "ANDEN" side ku det være skide sjovt og se hvad en 6Kg pulverslukker ku gør i en kiste med min krop som brændes af.  ;D

Bent Andersen

  • Gæst
Sv: Coronadøden vi venter på
« Svar #4 Dato: 03, April 2020 - 18:34 »
Det interessante er også at kigge lidt nærmere på de tal der bliver præsenteret:

Antallet af døde opgøres i "dødsfald med Corona".

Hvad der ikke præsenteres er "dødsfald af Corona", for der bliver ikke skelnet og det bliver heller ikke undersøgt.

Altså er tallene komplet misvisende og egentlig ubrugelige!

F.eks.: en person der dør af en blodprop i hjertet bliver testet for (symptomfri) Corona og hører dermed til i tallet af "Coronadøde".


« Senest Redigeret: 03, April 2020 - 18:41 af Bent Andersen »

efry

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 278
    • Vis profil
Sv: Coronadøden vi venter på
« Svar #5 Dato: 03, April 2020 - 23:54 »
Hvis en person, der i forvejen er svækket af forskellige sygdomme eller lidelser indlægges med covid-19 vil det vel være naturligt at angive covid-19 som den direkte årsag til dødsfaldet, selv om patientens almene tilstand før denne blev smittet med covid-19 selvfølgelig også har bidraget til dødsfaldet.

Efter et jordskælv angiver man jo også hvor mange bygninger, der blev beskadiget på grund af jordskælvet, uden at tage i betragtning om bygningen i forvejen var skrøbelig og/eller dårligt vedligeholdt.

Hvis en person, der indlægges med et hjertetilfælde forårsaget af en blodprop, bliver testet positiv for covid-19, men i øvrigt er symptomfri på dette område, så må man da gå ud fra, at lægen helt klart vil angive blodproppen som dødsårsag.

Selv under normale omstændigheder undersøger man jo ikke den nøjagtige årsag til et dødsfald, hvis det ikke drejer sig om noget mistænkeligt. Lider en person af flere forskellige diagnoser, er det jo også umuligt at sige hvilken diagnose, der var den direkte årsag til dødsfaldet, idet hver diagnose nok har bidraget med en vis procentdel, men normalt vil man angive den sidst tilkomne diagnose som dødsårsag, hvis man ikke blot angiver 'død af alderdom'.

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Coronadøden vi venter på
« Svar #6 Dato: 04, April 2020 - 02:29 »
Hvis en mand bliver ramt af et lyn og kort efter falder om med hjertestop.
Er han så død af lynstrømmen eller af hjertestop?

Det er en rent teoretisk diskussion, som man i praksis vil undgå.
Derfor har man regler som siger at visse årsager har forrang  i en vis tid efter en hændelse.

Man ville også sige at en person er død af aids, selv om den direkte dødsårsag var en ellers banal infektion, som den aids syge ikke kunne modstå.

så  personer der dør med en covid19 infektion vil registeres med denne årsag. Hvis de dør ved et trafikuheld ,ved jeg ikke om det også regnes med i covid19 statistikken
Jørgen Harbst

Uffe Kaagaard

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 217
    • Vis profil
Sv: Coronadøden vi venter på
« Svar #7 Dato: 04, April 2020 - 14:18 »
>"Det er en rent teoretisk diskussion, som man i praksis vil undgå.
Derfor har man regler som siger at visse årsager har forrang  i en vis tid efter en hændelse."
<

Én ting er sikkert. - Alle dødsfald kan føres tilbage til en tidligere seksuel aktivitet.
 ;D
Med venlig hilsen
Uffe

Hvorfor sidde inde,
når alt håb er ude?

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Coronadøden vi venter på
« Svar #8 Dato: 04, April 2020 - 14:40 »
>"Det er en rent teoretisk diskussion, som man i praksis vil undgå.
Derfor har man regler som siger at visse årsager har forrang  i en vis tid efter en hændelse."
<

Én ting er sikkert. - Alle dødsfald kan føres tilbage til en tidligere seksuel aktivitet.
 ;D

Livet er en seksuelt overført sygdom som er 100% dødelig.

Vi har nu fået et problem i Danmark : der er for få der bliver smittet.
Qvortrup Geisling: Mange flere danskere skal smittes
Ha en god dag

Mikael Boldt

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk