* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 80
I alt: 80

Forfatter Emne: Hemmeligt nummer  (Læst 7331 gange)

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Hemmeligt nummer
« Dato: 06, Maj 2020 - 09:59 »
Gennem nogen tid har en eller anden forsøgt at ringe til min mobil flere gange om dagen.
Som regel tager jeg kun telefonen når den, der kalder, har et nummer jeg i forvejen kender - eller mener jeg kender.
Min nye telefon-bekendte har valgt at taste mit nummer 2 til 3 gangedagligt gennem nogle uger fra to forskellige numre, som altid følger samme rækkefølge.
Jeg har forsøgt at finde kalderens navn - uden held.
Findes der en måde at finde opkalderens identitet? De gængse søgemuligheder giver ingen resultat.
Kalderens formål med ringeriet kan jeg kun gætte på - men baggrunden er sikkert noget med penge.
Jeg er blevet nysgerrig - kan nogen her hjælpe mig til at finde frem til den påtrængende?

Hilsen
p

efry

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 278
    • Vis profil
Sv: Hemmeligt nummer
« Svar #1 Dato: 06, Maj 2020 - 11:06 »
Den helt simple og hurtigste metode må da være at besvare opkaldet og spørge personen, der har foretaget opkaldet.

Hvis nogen har anmeldt nummeret som hemmeligt eller udeladt, så er det vist kun politiet og PET, der kan få oplyst identiteten og vel kun med en retskendelse.

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Hemmeligt nummer
« Svar #2 Dato: 06, Maj 2020 - 11:46 »
Vi kan alle være enige om, at den slags er irriterende.
Jeg har ikke noget godt svar, men jeg tager også kun mobilen når den i forvejen kender nummeret. Når der kommer et nyt ukendt opkald søger jeg på 118.dk om andre kender nummeret. Hvis det er et kendt fup-opkald (eller bare de sædvanlige ulovlige reklamer) så blokerer jeg nummeret.

Sjovt nok er der et nummer som ikke KAN blokeres hos mig: det er udbyderen selv!

efry

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 278
    • Vis profil
Sv: Hemmeligt nummer
« Svar #3 Dato: 06, Maj 2020 - 13:09 »
Hvad er det, der er så slemt, ved at en ukendt person ringer en op?

Hvis man tager opkaldet og det er fra en sælger af et produkt, som man ikke er interesseret i, så tager det ikke mange sekunder at sige 'Det er jeg ikke interesseret i at tale med dig om!'. Svaret er som oftest blot 'så må du undskylde forstyrrelsen' og så er den sag afsluttet, og man behøver ikke at gå og spekulere på, hvem den formastelige mon var.

Afhængigt af ens aldersmæssige og familiemæssige forhold kan jeg da komme på mange årsager til at en (endnu) ukendt ringer op. Blot to eksempler:

-En af børnenes legekammeraters forældre har et ønske eller problem.

-En nabo til din gamle onkel vil fortælle, hvor dårligt det går onklen for tiden.

Noget andet er de tilfælde, hvor der er tale om ren chikane, men det er da en helt anden situation.


Mikker

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Sv: Hemmeligt nummer
« Svar #4 Dato: 06, Maj 2020 - 20:02 »
Jeg har det sådan at hvis det er vigtigt indtaler personen nok en besked.

Uffe Kaagaard

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 217
    • Vis profil
Sv: Hemmeligt nummer
« Svar #5 Dato: 07, Maj 2020 - 01:14 »
Hvis du kan se nummeret, kan du prøve at sende 1,00 kr med Mobilepay.
- Hvis vedkommende også bruger Mobilepay vil modtagerens navn stå på din skærm, selv om han/hun ikke kan søges på Krak.  8)
Med venlig hilsen
Uffe

Hvorfor sidde inde,
når alt håb er ude?

Ken Selmer II

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 19
    • Vis profil
Sv: Hemmeligt nummer
« Svar #6 Dato: 07, Maj 2020 - 08:34 »
Prøv at tjekke numrene på

https://www.ukendtnummer.dk/
eller
https://www.180.dk/

Mvh
Ken

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Hemmeligt nummer
« Svar #7 Dato: 09, Maj 2020 - 16:16 »
Prøv at tjekke numrene på

https://www.ukendtnummer.dk/
eller
https://www.180.dk/

180.dk har sågar en app man kan installere på sin mobil. Den hedder sjovt nok '180'.
Den skriver straks på skærmen om andre har rapporteret nummeret som sælger eller lignende.

Jeg har mit eget CVR-nummer, og jeg har ikke tal på hvor mange sælgere jeg lykkeligvis har sluppet for at tale med takket være denne app.

Den er endda gratis. Jeg havde betalt for den, om den så havde kostet 100 kr.  :)
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

bovbjerg

  • Gæst
Sv: Hemmeligt nummer
« Svar #8 Dato: 12, Maj 2020 - 10:08 »
Desværre findes der kun en 180.no ti iPhone og det er vist ikke den samme. :(

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Hemmeligt nummer
« Svar #9 Dato: 12, Maj 2020 - 21:56 »
Min 180 virker fint på min android telefon.
Jørgen Harbst

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Hemmeligt nummer
« Svar #10 Dato: 13, Maj 2020 - 18:20 »
Desværre findes der kun en 180.no ti iPhone og det er vist ikke den samme. :(

Det er rigtigt, den findes kun til Android. Det var dog ærgerligt.
Jeg tænkte slet ikke over det, jeg er så vant til at den slags apps altid findes til begge OS'er.

I øvrigt er jeg den eneste i familien som har android, alle andre har iPhones. Og min ganske udmærkede telefon som jeg er rigtig glad for, har kostet 1.000 kr.  ;D
De andres - ve og rædsel! Heldigvis har vi købt dem brugt - 'refurbished'. Det sparer lidt på regningen.
Og de nye iPhones: Jeg fatter simpelthen ikke at nogen vil give over 10.000 kr. for en telefon!  :P
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Hemmeligt nummer
« Svar #11 Dato: 14, Maj 2020 - 10:23 »
Så er Iphone tilmed med en dårlig antenne så den ikke duer i egne med langt til mobilantennen.

Det synes som om at Iphone er specielt foretrukken af kvinder.
Jørgen Harbst

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Hemmeligt nummer
« Svar #12 Dato: 14, Maj 2020 - 19:22 »
Det synes som om at Iphone er specielt foretrukken af kvinder.

Det er også kun kvinderne i min husstand som bruger deres iPhones. Min søn har den kun, for at jeg kan se hvor han er. Og så kan han ringe til mig hvis det skal være.

Der er i øvrigt en mærkelig forskel på iPhones og andyer: En iPhone kan du altid - og kun - se hvor er lige nu (hvis det er slået til).
På android skulle google angiveligt hølde øje med hvor vi er hele tiden - og det virker utroligt dårligt. Når man logger ind og ser på hvor telefonen er (og har været), så får jeg kun et meget begrænset antal punkter frem. Og sjældent hvor telefonen er lige nu. Det er altid nede i gågaden eller oppe ved jemog fix "for tre timer siden". Det kan jeg ikke bruge til noget som helst.
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Hemmeligt nummer
« Svar #13 Dato: 17, Maj 2020 - 16:16 »
https://www.google.com/android/find?hl=en-DK viser at min telefon er lige her på adressen nu

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk