* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 46
I alt: 46

Forfatter Emne: Falske telefonopkald  (Læst 3401 gange)

clausn

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 21
    • Vis profil
Falske telefonopkald
« Dato: 15, December 2020 - 11:07 »
Hvad skal der til, før vore teleselskaber vågner, og får ændret telefonsystemer, så der ikke kan spoofes med forkerte nummervisninger? Jeg er det sidste par dage blevet kaldt en halv snes gange, med forskellige danske telefonnumre som A-abonnent. Hver gang har det været en "Inglish" talende fra "Windows Technical Department" som vil hjælpe mig med et problem med min computer. Det hjælper som regel, når jeg siger, at jeg ikke bruger Windows, men Linux, eller beder dem få en engelsk- eller dansktalende til at ringe. Det er ufatteligt, at så mange falder i, så der kan være en forretning for bagmændene.
Claus Nielsen

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Falske telefonopkald
« Svar #1 Dato: 15, December 2020 - 12:56 »
Det hjælper som regel, når jeg siger, at jeg ikke bruger Windows, men Linux

Og det er en fejl du laver ved og sige hvad du bruger. ;D

sig du har ms-dos.. ;D

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Falske telefonopkald
« Svar #2 Dato: 22, December 2020 - 10:03 »
Det er uforståeligt, især med tanke på at vi modtagere ikke betaler for opkaldet.

Det er det ikke i f.eks. USA, hvor modtageren af et opkald til en mobiltelefon også betaler noget for opkaldet.
De amerikanske teleselskaber har derfor ingen interesse i at blokere robo-calls, men tager sig gerne ekstra betalt for spamfilter til telefonabonnementer.

Jeg vil slå på tromme for appen Truecaller, der kender nummeret til pestilenser som DDR Licens, indsamlinger til Jørn Poulsen og lignende personer fra godhedsindustriens løn og pension samt pensions- og forskiringsselskaber.

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk