* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 27
I alt: 27

Forfatter Emne: Netværksdrev, 4 TB  (Læst 2033 gange)

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Netværksdrev, 4 TB
« Dato: 22, Oktober 2021 - 13:57 »

Jeg har en la-ang historie som jeg ikke skal kede jer med omkring DVD-film, DVD-brænding og min erkendelse af at jeg og optiske medier aldrig bliver gode venner.

Men det korte af det lange er, at jeg har rippet alle DVD'er over på et netværksdrev, og min egen stue-computer og børnenes tilgår dette drev én gang i døgnet for at kigge efter opdateringer, som de så kopierer ud på deres lokale drev. Så kan alle se film hele tiden så meget som de lyster.

Så langt så godt. Men!

Jeg startede med et netværksdrev på 2 TB, skiftede senere til 3 TB og nu til et på 4 TB. Og problemet er, at når det er sat til, så kører harddisken i drevet hele tiden! Der er ikke nogen dvale-funktion.

Det smukke i systemet er jo, at det kan stå og passe sig selv. Det kan det bare ikke, hvis drevet er 'på' konstant. Dels bruger det strøm (sikkert uvæsentligt, men alligevel), dels støjer det, og sidst men ikke mindst vil det jo bryde sammen på et tidspunkt på grund af fysisk slid.

Desværre kan man ikke se på specifikationerne om det har dvale-muligheder eller ej når man slår op på diverse hjemmesider. Det er som om dette er fuldstændig ligegyldigt for en potentiel køber.

Det jeg købte sidste gang kræver - for at det ikke skal være løgn - at man opretter en konto hos WD som man ved Gud i himlen skal logge ind på for at kunne tilgå filerne på sit eget netværksdrev fra explorer! Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige om sådan en idiotisk løsning!!

Er der nogen af jer som kender et netværksdrev som 'bare' kan være på hele tiden, som man kan tilgå direkte og som drosler ned når det ikke bliver brugt?
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk