* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 64
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 34
I alt: 34

Forfatter Emne: GPU Power...?  (Læst 3194 gange)

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
GPU Power...?
« Dato: 25, December 2021 - 13:10 »
Hej igen,

I husker sikkert forrige sprøgsmål omkring et grafikkort og en PC.

Nu har jeg anskaffet grafikkortet, men den skal have ekstra strøm fra en "GPU Power supply". En video viser hvordan man sætter det til hvis man har det, men det har denne computer ikke: https://www.youtube.com/watch?v=BIzde8scr9A

Fatningen på stikket er 2x4 polet, og på motherboardet sidder der et stik som ligner ret meget på 2x6 poler. Disse kunne forbindes med sådan et kabel her: https://www.av-cables.dk/intern-pc-stroem-adapter/intern-pc-stroem-adapter-pcie-6-pin-til-pcie-8-pin.html?utm_source=google&utm_medium=organicshopping&utm_campaign=googleshoppingorganic&gclid=CjwKCAiAn5uOBhADEiwA_pZwcFlgV5feM50LlkZaAreBhQ-tkKHJdfT6vge_sKipBrMuNmIU4zRn4hoC5BEQAvD_BwE

Problemet her er, at den allerede bliver brugt af et stik fra strømforsyningen, så "noget" får strøm dén vej.

Hvis jeg ellers har ret i, at dette er den korrekte strømkilde, kunne jeg købe ovenstående kabel, klippe 2x6-delen af og forbinde den ned i det eksisterende stik fra strømforsyningen.

Problemet er, at jeg aner ikke om det er dét der skal til, om jeg overhovedet har fat i den rigtige ende, og - selvfølgelig - om jeg risikerer at brænde noget af?

Ved nogen af jer noget om det?
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: GPU Power...?
« Svar #1 Dato: 25, December 2021 - 15:32 »
Mads jeg har ikke den fjerneste viden om lige dette punkt.....men Velux-es grundlægger Villum Kann Rasmussen holdt på "At et forsøg er bedre end 1000 expertudtalelser" ;D

Og det er stadigt en lovsætning i Velux regi.......men omdet er en farbar vej for dig skal jeg undlade at svare på  ;)
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

clausn

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 21
    • Vis profil
Sv: GPU Power...?
« Svar #2 Dato: 25, December 2021 - 15:43 »
God Jul til alle på dette forum.
Husk, al elektronik fungerer ved hjælp af røg, når røgen slipper ud af indkapslingen, fungerer det ikke længere. ☺
Claus Nielsen

Bent Andersen

  • Gæst
Sv: GPU Power...?
« Svar #3 Dato: 27, December 2021 - 16:16 »
Jeg er ret sikker på at du skal have en ekstra strømforsyning. GPU-kort trækker strøm som død og h......
Det vil nok være for meget for den normale strømforsyning.

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: GPU Power...?
« Svar #4 Dato: 30, December 2021 - 20:13 »
Mads jeg har ikke den fjerneste viden om lige dette punkt.....men Velux-es grundlægger Villum Kann Rasmussen holdt på "At et forsøg er bedre end 1000 expertudtalelser" ;D

Og det er stadigt en lovsætning i Velux regi.......men omdet er en farbar vej for dig skal jeg undlade at svare på  ;)

Det glemte de bare da de lavede de berygtede vinduer med gennemgående metal fra inderst til yderst, som løber i vand, med mindre man har et luftskifte der sænker indendørsluftens dugpunkt til udendørsluften.

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: GPU Power...?
« Svar #5 Dato: 31, December 2021 - 12:28 »
Jeg er ret sikker på at du skal have en ekstra strømforsyning. GPU-kort trækker strøm som død og h......
Det vil nok være for meget for den normale strømforsyning.

Du har helt ret. Jeg fik fat i en split-kabel, og da ville computeren overhovedet ikke starte.

Jeg købte en ekstra PSU som jeg kun bruger til grafikkortet, og det kører som en drøm.
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk