* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 151
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 1
Gæster: 64
I alt: 65

Forfatter Emne: Vista stifinder  (Læst 11109 gange)

Kusco

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Vista stifinder
« Dato: 27, Januar 2009 - 07:52 »
Jeg har fået en Vista arbejds PC, man skal jo være åben for noget nyt og jeg mente da også jeg var tilvænt pga. af knægternes Vista maskiner jeg selv har lavet.

Første problem nu er at AutoCad bruger en folder til Templates i en under folder til: C:\ProgramData .....
AutoCad virker fint nok jeg vil bare gerne back up'pe på en bestemt Template.
Min første indskydelse (der er sikkert andre metoder) var via Stifinder at copy den Template fra under folderen.

Problemet er bare at C:\ProgramData... overhovedet ikke findes eller kan ses.
OK, tænkte jeg den er nok "hidden" så vi skal have stifinder sat til "show hidden files" men ikke om jeg kan finde en sådan indstilling.

PSP

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 16
    • Vis profil
    • http://www.tech-p.dk
Sv: Vista stifinder
« Svar #1 Dato: 27, Januar 2009 - 22:54 »
Den midlertidige løsning: I stifinderens adresselinie kan du blot begynde at skrive stien. Når du har skrevet C:\ProgramData\ har du afsløret at du kender stien, og Vista lukker dig ind.
Den permanente løsning: Funktioner -> Mappeindstillinger... -> Fanebladet "Vis" -> Under "Skjulte filer og mapper" vælges "Vis skjulte filer og mapper". Tryk på knappen "Anvend på mapper"
(Hvis ikke der er nogen menu i stifinderen, så tryk først på Alt)

Jeg må dog tage det forbehold, at jeg er logget på maskinen med administratorrettigheder. Jeg er ikke helt klar over om det er nødvendigt.
vh
Poul Skadborg

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Vista stifinder
« Svar #2 Dato: 28, Januar 2009 - 12:11 »
Jeg har fået en Vista arbejds PC, man skal jo være åben for noget nyt

Ifølge P1-programmet "Harddisken" er den nye Windows 7 i beta og arbejdet med den fremskyndet på grund af MS's fiasko med Vista.
Programmets tester er begejstret og afslører, at systemet er betydeligt mindre ressourcekrævende end Vista og booter langt hurtigere.

Bortset fra det må jeg takke PSP for et godt råd, som jeg også har savnet og vil afprøve på min Vista-PC, når jeg får den tilbage fra garantireparation (fejlen er ikke Vistas skyld).
Mvh. Morten Jødal

Kusco

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Vista stifinder
« Svar #3 Dato: 31, Januar 2009 - 13:39 »
Tak PSP, det var faktisk lige det der skulle til.
Eller ihvertfald sådan at nu kom C:\ProgramData\ frem men først da jeg begyndte at skrive det i feltet oven over.

Forinden havde jeg, via ALT tasten, fået slået vis "skjulte filer" til. Men det fik ikke ProgramData folderen frem !?

Jeg kendte ikke den med ALT-tasten der fik en menulinie frem.
Heller ingen af mine kolleger gjorde  :(

Ja, Jødal jeg bryder mig heller ikke meget om den. Det er der iøvrigt mange programmer inden for IT verden jeg ikke bryder mig om SAP er tæt på første pladsen.

Hvad irriterer mig totalt ved Vista er bla. ide med at ligegyldigt hvilken funktion man sætter igang/åbner så er Vista overbevist om at man egentlig ville gå nettet.

Fx. i Stifinder -hvad H..... skal alt det www der ?
Hvis jeg vil på nettet så åbner jeg nok en browser -ikk(?)

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Vista stifinder
« Svar #4 Dato: 02, Februar 2009 - 08:23 »
Stifinder er en browser!
vh.
Claus

Kusco

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Vista stifinder
« Svar #5 Dato: 02, Februar 2009 - 10:22 »
Citér
Stifinder er en browser!
Ja, det er da vi mangler.

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk