* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 387
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 331
I alt: 331

Forfatter Emne: Lidt teknisk vejledning vedr. AV-signal og en "Slingbox"  (Læst 10032 gange)

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Lidt teknisk vejledning vedr. AV-signal og en "Slingbox"
« Dato: 22, Februar 2013 - 11:29 »
Goddag!

Jeg har et kamera siddende, et af de her små knappenåls-nogen som leverer et primitivt AV-signal.

Mit ønske er at kunne se hvad dette kamera ser, på min computer.
Derfor ville det være dejligt hvis detta kamera kunne bringes til at sende signalet ud på mit hjemmenetværk (WiFi eller kabel, det er ligemeget).

I den anledning har jeg kig på den her: http://www.hifipriser.dk/medieboks/sling-slingbox-solo-id-473006.aspx

Umiddelbart ser det ud som om den kan det jeg har brug for, men jeg kan ikke gennemskue om den har lige præcis den AV-indgang som jeg kommer med fra det her kamera.

Kan nogen herinde gennemskue det?
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Lidt teknisk vejledning vedr. AV-signal og en "Slingbox"
« Svar #1 Dato: 22, Februar 2013 - 14:24 »
Hej Mads,

Det er lidt svært at sige ud fra din beskrivelse. Hvilke(t) stik kommer der ud fra kameraet ?
Hvordan får du billeder fra det i dag ?

/Tommy

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Lidt teknisk vejledning vedr. AV-signal og en "Slingbox"
« Svar #2 Dato: 22, Februar 2013 - 14:44 »
Ja, jeg er desværre lidt lægmand på området.

Kameraet er ca. sådan et her:


Det gule stik er video, det hvide er lyd og den røde er strøm.

"Video-stikket" fra kameraet går ind i "video"-delen på en scart-connector som den her:


Så kan jeg optage hvad kameraet ser på en videobåndoptager, eller se den på mit fjernsyn.
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Lidt teknisk vejledning vedr. AV-signal og en "Slingbox"
« Svar #3 Dato: 22, Februar 2013 - 16:05 »
Så vil jeg mene af Sling boksen godt kan bruges til at sende videre med.
Men måske der er bedre alternativer.... Prøv at søge på CCTV på ebay, så kommer der en masse spændende ting op :-)

/Tommy

Bent Andersen

  • Gæst
Sv: Lidt teknisk vejledning vedr. AV-signal og en "Slingbox"
« Svar #4 Dato: 22, Februar 2013 - 16:10 »
Efter min mening er den "Slingbox" overkill.
En simpel video-til-USB adapter burde række fuldkommen. Jeg ved ikke hvilken video-software du har på din PC, men f.eks. kan VLC-player normalt de en sådan stick uden problemer.

Bortset fra det, dit billede af kameraet er lidt mystisk... hvorfor har hun-RCA stik?

MvH,

Bent.

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Lidt teknisk vejledning vedr. AV-signal og en "Slingbox"
« Svar #5 Dato: 23, Februar 2013 - 06:01 »
Så vil jeg mene af Sling boksen godt kan bruges til at sende videre med.
Men måske der er bedre alternativer.... Prøv at søge på CCTV på ebay, så kommer der en masse spændende ting op :-)

Ja, det skal jeg love for :-)
Det er så nok lige i overkanten, det er jo med optagere og kameraer og det hele. Det er også fint nok, men jeg har kameraerne i forvejen...

Efter min mening er den "Slingbox" overkill.
En simpel video-til-USB adapter burde række fuldkommen. Jeg ved ikke hvilken video-software du har på din PC, men f.eks. kan VLC-player normalt de en sådan stick uden problemer.

Sådan én har jeg allerede, og den havde jeg helt glemt! Det er nok fordi jeg købte den for at konvertere nogen gamle videoer til noget digitalt, men inden jeg kom igang brød min videomaskine sammen. Og så blev det projekt lagt på is.

Men samtidig kører den jo "kun" AV -> USB, og jeg ville egentlig gerne have det ud på mit hjemmenetværk. Med en idé i inderlommen om at kunne tilgå det udefra på længere sigt...

Bortset fra det, dit billede af kameraet er lidt mystisk... hvorfor har hun-RCA stik?

Nu er billedet et eksempel, men jeg tror faktisk at dem jeg har også blev leveret med hunstik. Hvorfor ved jeg ikke, men det var også ligemeget, for jeg skulle alligevel sætte et andet kabel på da jeg monterede dem.
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk