* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 387
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 257
I alt: 257

Forfatter Emne: Wifi -antenneforstærker  (Læst 15316 gange)

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
Wifi -antenneforstærker
« Dato: 24, August 2009 - 01:55 »
Nu har jeg modtaget SMC routeren med tilhørende bonprinter, og den er installeret.
Det var dog skuffende da jeg første gang skulle logge ind som administrator - det virkede ikke efter den medleverede vejledning (vejledningen er på disk, og udprintet fylder den 171 sider). Jeg kunne ikke logge ind.
Intet hjalp, indtil jeg kom i tanke om det link, Peter Stig Hansen gav til manualen.
Den downloadede jeg, og her var det rigtige login/password for at komme igang.
Det er da utroligt at SMC leverer dokumentation med et forkert password.
Systemet virker nu, der er blot nogle småfejl jeg skal have rettet, og jeg skal finde ud af rækkevidden.
Systemet er simpelt at betjene: Der er tre knapper på printeren, dem har jeg programmeret til hhv. 20 minutter, en time og to timer.
Et tryk på 20 minutters knappen printer en bon med password og adgang i 20 minutter - simpelt. Kunden kan logge ud og gemme resten af tiden til senere.
flere hurtige tryk dobler op, f.eks 3 hurtige tryk på entimesknappen giver en bon med 3 timers internettid.

Da jeg havde fået systemet til at virke wireless, satte jeg mine andre computere incl. dankortterminal til kabelswitchen i routeren, Det virkede slet ikke, systemet forlangte login/password fra alle, også dankortterminalen. Så jeg har sat min gamle switch foran routeren. Nu skal jeg se hvad jeg kan få ud af den gamle tiloversblevne router.

Kan man iøvrigt få antenneforstærkere til wireless så man kan forøge rækkevidden?

Venlig hilsen

Gerda

Venlig hilsen

Gerda

Dransfeldt

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 107
    • Vis profil
    • http://www.dransfeldt.dk
Wifi -antenneforstærker
« Svar #1 Dato: 24, August 2009 - 08:05 »
En Udskiftning af antennet på din router kan forøge rækkeviden, men en mulighed kan også være en trådløs repeater, der vidersender dit dignal til det område hvor du har behov for det.


http://www.hardware-store.dk/tradlos-router-repeater/prod_1436.html

Mvh

Ole M D

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Ha en god dag

Mikael Boldt

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
Wifi -antenneforstærker
« Svar #3 Dato: 26, August 2009 - 00:34 »
Allerhelst skal den dække hele byen, men jeg må nok begrænse mig til de huse der har nogenlunde optisk sigt til mit hus.

De viste antenner ser spændende ud, især den med 14 DBi forstærkning.
Da de fleste af mine potentielle kunder bor nogenlunde i een retning fra mit hus, er det fint at antennen er retningsbestemt.
Min gateway har to antenner, betyder det at jeg skal forbinde to af disse ekstra antenner til den? Og kan disse to antenner så anbringes lidt forskudt i forhold til hinanden, så de dækker et større areal?

Jeg ser at et dansk firma, www.komplett.dk forhandler disse, og prisen er ikke afskrækkende, 694 kroner.

Men den hjemmelavede på Youtube ser også spændende ud.

Jeg fik min gateway til at virke i søndags, men min internetforbindelse kører kun med knap 500Kbits, en fjerdedel af hvad jeg betaler for. Jeg fejlmeldte den derfor til Tele Greenland, som reagerede med at afbryde min forbindelse totalt, så jeg igår hverken havde internet eller kunne tage imod betalingskort.
Efter at jeg i morges henvendte mig til Tele, åbnede man igen forbindelsen, dog kun med den sædvanlige langsomme hastighed. jeg er bange for at jeg har et eksplosivt raserianfald på vej....

Venlig hilsen

Gerda
Venlig hilsen

Gerda

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk