efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Dit spørgsmål går i virkeligheden på, om vi andre kan bore en Mont Blanctunnel for dig, så du kan komme ud på den anden side uden bjergbestigning.
Bjerget kom til Moses
P.S. Jeg mener stadig det er matematiske grundbegreber du ikke har ordentligt fat i - så den ønskede genvej findes ikke.
Citat fra: Morten Jødal efter 20, Marts 2012 - 11:41P.S. Jeg mener stadig det er matematiske grundbegreber du ikke har ordentligt fat i - så den ønskede genvej findes ikke.Selv en ko der slet ikke ved hvad matematik er kan vel få det hele serveret. Så jeg kan ikke lige se hvad det har med mig at gøre.
Citat fra: HansChristian efter 20, Marts 2012 - 13:03Citat fra: Morten Jødal efter 20, Marts 2012 - 11:41P.S. Jeg mener stadig det er matematiske grundbegreber du ikke har ordentligt fat i - så den ønskede genvej findes ikke.Selv en ko der slet ikke ved hvad matematik er kan vel få det hele serveret. Så jeg kan ikke lige se hvad det har med mig at gøre. Lidt OT, men jeg har i nogle sammenhænge som har handlet om kreativitet og innovation, doceret at der findes tre slags "forståelser":1. Forståelsen, som kan oversættes med "accept", ofte fordi "læreren" opfattes som en i disciplinen relevant autoritet!2. Forståelsen, hvor "eleven" kan høre sig selv sige et "aha"!3. Forståelsen, hvor man er blevet i stand til selv at udbrede forklaringen.Bortset fra det så skal Hans Christian vide, at jeg har megen respekt for "Thomas Vantro'er"; uden dem ville vi aldrig have fået et eneste paradigmeskift! ;-)
den rent matematiske forståelse som over hele hovedet ikke medfører nogen reel forståelse af hvad vi egentlig har med at gøre. Fx hvorfor skal der mere og mere energi til at opnå en mindre og mindre hastighedstilvækst. Rent matematisk er det jo ofte klaks
Der er noget beskrevet her, men jeg har ikke erfaring med alle disse ukendte tegn der er
Men det er bare den rent generelle matematiske opstilling af en forståelig ligning der interesserer mig.
Hvis du derimod kunne udvikle din egen tankegang - enten en ny form for matematik (det er sket en del gange i historien, at naturvidenskabsfolks behov har ført til udvikling af nye matematiske discipliner) eller en helt umatematisk udledning - så ville jeg tage hatten af for dig.Derimod kan du ikke bruge matematik uden at lære matematik.
Her skriver du altså - to gange - at du "bare" vil have en enkel matematisk ligning - men uden at lære matematikkens begreber.Det er ikke muligt.
Jeg kan anerkende Johns indvending, men ikke Hans Christians.Og kun med det forbehold, at hele tråden begyndte med en forespørgsel om, at vi andre skulle hjælpe med ligninger for et specifikt problem.Problemet er i forvejen velbeskrevet matematisk, så løsningen måtte væreenten 1. at lære den pågældende matematikeller 2. at udvikle en helt ny metode.
Her kommer vi så til det springende punkt, og det er den erfaring alle der har været i Aghanistan for at indføre "demokrati" har gjort.....det kan simpelthen ikke lade sig gøre fordi afstanden kulturelt er for stor.På det punkt ligner du de nationer der har invaderet Afghanistan.
De har alle troet at der findes genveje og at deres argumenter og våbenmæssige overlegenhed kunne fjerne Afghanernes tro.
Du tror, at du kan skyde genveje der ikke findes, fordi at forstå helheden, er der også behov for viden og denne viden har du ikke…..
Du stillede et spørgsmål om påvirkning af en satelit og nu leverer du en svada mod os der accepterer at man ikke kan vide alt, men som prøver at finde argumenter der kan holde til videre prøvelser ,
hvor du erklærer dig klogere end forskere der søger og som du erklærer umodtagelig for logik......din logik