efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
For højere potenser sinn(x) fås foruden en faseforskudt sin(nx) en overlejring af sin(x) med lavere frekvenser. Dermed kan man ikke længere tale om en perfekt sinuskurve.
[-Jeg kan bare ikke konstatere nogen fase-forskydning ved sinn(x) fordi alle top-punkter falde på samme sted med samme indbyrdes afstand?Sinus1-2-4.JPGhttp://img502.imageshack.us/img502/7702/sinus124gx1.jpgmvh jj
Ups faseforskel er slet ikke defineret medmindre man sammenligner signaler med samme frekvens og form...
Two oscillators that have the same frequency and different phases have a phase difference, and the oscillators are said to be out of phase with each other.
-Kan du oplyse nogle links der kan bekræfte din påstand?-Ellers vil jeg beholde min nuværende opfattelse, der går ud på at det er muligt at måle faseforskydning på to forskellige bølgeforme når blot de har samme frekvens From Wikipedia, the free encyclopediaCitérTwo oscillators that have the same frequency and different phases have a phase difference, and the oscillators are said to be out of phase with each other.-Net-spænding er vel altid sinus-formet, hvorimod strømmen kan have tilfældig kurveform?
Du glemte Rasmus.....og i fantasien