efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Familiens samlingspunkt er vores '67 parcelhus med tilbygning, ombygget, efterisoleret, og opdateret varmesystem på i alt 188 m2.
-Har i kontrolleret klimaskærmen med infrarød kamera med henblik på at finde huller i isoleringen og evt. kuldebroer?
Nej men det vil måske give lidt, jeg tvivler på at det er nok, hvis jeg skal halvere.
-Det skal du vel heller ikke blot fordi PHK kommer med denne demagoiske påstand? -Halvering af energiforbruget vil medføre tab af livskvalitet for de fleste mennesker - såvidt jeg kan se?
-Hovedparten af CO2-udledning i Danmark bliver antagelig også omdannet til ilt? -Hvorimod det meste CO2-udledning nær ækvator bliver pumpet op i de øverste atmosfære-lag som drivhus-gas
40% af energiforbruget går til opvarmning, der er den største energisluger i et hjem.Det er derfor af stor betydning for både miljø og økonomi at sætte forbruget ned.
Jeg mener at den bedste vej frem er at spare på energien uanset, hvor den kommer fra. Der er mere ide i at nedsætte forbruget end bare at køre videre med "CO2neutrale" forsyninger.
1. Brug Lomborg til det Lomborg skal bruges til og lad være med at tilægge ham citater og egenskaber der ikke er belæg for.2. Det vil være så let som ingenting at halvere dit CO2afhængige energi forbrug. En solfanger på omkring 10 meter2 og et elsolpanel af samme størrelse. Når de to ting er installeret med tilbehør, kan du antageligt glemme den bornholmske fjernvarme forsyning...
...Der er ingen ide i at lægge hele sit forbrug om til noget co2 neutralt ?
alle huse blev udstyret med solpaneler til varme, varmtvand og el fremstilling.
Demagogi eller en ingeniørmæssig udfordring? Jeg vælger at se de det sidste.