efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Det var et langt indlæg Morten.
det jeg kalder en lille istid, er et sammenfald af disse perioder der sket i perioden om kring 1920.
Den Svenske hær gik en anden vej mod København. Via mindre frosne farvande. Det ville man også have kunnet gøre i nyere tid.
Men hvorfor så stor opstandelse over den præcise rute, når pointen var at placere "den lille istid" med et århundredes nøjagtighed?
Om alt er så der ihvertfald en pointe i at voldsomme klimaændringer er set før!At CO2 udledning skal have hele skylden, i det hele taget den stærkt forenklede fremstilling af klimaproblematikken, har nok noget med vore kære journalisters behandling af tingene.
Så jeg ser frem til ,at alle gadekær, svømmepøle og springvandsbassiner bliver afgiftsbelagte for vandforddampning.Samt, at der bliver lovgivet om, at der skal monteres udstødningskondensatorer på bilernes udstødning, så man kan få kondenseret al den forbandede vandamp, der fremkommer på den måde til vand. Vandet kan så opbevares i en beholder, til man kan skaffe sig af med det på en hensigtsmæssig måde.En måde kunne være at pumpe det langt ned i undergrunden.Jeg har endnu ikke overvejet hvilke størrelser afgifterne burde have, for at udlede vanddamp i atmosfæren.
Derfor kunne det også være morsomt, hvis man kunne få Morten til, at tænke, i noget andeledes baner.
Svenskekrigene: samlebetegnelse for krigene mellem Sverige og Danmark-Norge 1563-70 (Den nordiske Syvårskrig), 1611-13 ( Kalmarkrigen), 1643-45 ( Torstenssonkrigen), 1657-60 ( Karl Gustaf-krigene), 1675-79 ( Skånske Krig), 1700 og 1709-20 ( Store Nordiske Krig).
Karl gustafs overgang over langelandsbæltet var ikke under den første af svenskekrigene.
CitérSvenskekrigene: samlebetegnelse for krigene mellem Sverige og Danmark-Norge 1563-70 [...] og 1709-20 ( Store Nordiske Krig).
Svenskekrigene: samlebetegnelse for krigene mellem Sverige og Danmark-Norge 1563-70 [...] og 1709-20 ( Store Nordiske Krig).
Troværdigheden ved dine CO2 indlæg lider meget ved din lemfærdige omgang med andre data.