efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Den fornuftigste måde at klare schukokompatible stik på er at opsætte en schuko stikkontakt. Det har jeg gjort til vores tørretumbler. Hvis nogen siger at det ikke er lovligt i Danmark, spørger jeg hvorfor der så sælges apparater med den slags stikpropper lovligt.
Det ville i øvrigt være en fornuftig løsning om vi i danmark fik billige stikontakter som kunne danne jordforbindelse både til universalstikpropperne og til de specielle danske stikpropper med jordben.
Den fornuftigste måde at klare schukokompatible stik på er at opsætte en schuko stikkontakt. Det har jeg gjort til vores tørretumbler.
Argumentet for at Schuko-stikkontakten ikke må bruges Danmark, er at en del af de danske stikpropper kan kile sig fast i denne.I øvrigt så kan jeg se at den tidligere viste også må være en slags hybrid, idet brønden i den "franske" stikkontakt ikke har styrespor i siden - m.a.o. den er helt rund.Det er netop disse styrespor, der kan få danske firkantede topolede stikpropper til at kile sig fast - det er i hvert fald min erfaring.
Kan du forklare din lufthavnskøbsadapter nærmere. Dem jeg hidtil har set af slagsen, danner ikke jordforbindelse.