efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Mols-Linien vil sejle på naturgas 17-07-2008 - 13:56 Naturgas kan reducere CO2-udslippet med 30.000 tons for Mols-Liniens Seajet færger og derfor overvejes det at skifte fra diesel til naturgas. - Mols-Linien vil undersøge mulighederne for at kunne konvertere rederiets Seajet færger fra dieselolie til LNG (Liquid Natural Gas), der er væsentlig mere miljøvenlig end andre traditionelle brændstoftyper, oplyser rederiet, der tidligere på torsdagen nedjusterede forventningerne grundet stigende brændstofpriser.Rederiet vurderer, at det vil være muligt at konvertere fra dieselolie til LNG i løbet af en periode på ca. 18 måneder.(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )
GT/F Mai Mols Ebeltoft, DK - DAS - IMO 91 1299 7 - IKS: OZGN -Godk. nr.: A 463 - MMSI: 219 000 352Loa 78,00, Br 23,40, D 3,36BT 3971, NT 1191, tdw 500Danyard A/S, Frederikshavn/DK, 740/1996450 pax, 120 carsMain: 2 x General Electric LM 1600 Gas Turbinesá 12400 kW (1996) = 24800 kW,4 aux.diesels Scania DS11 69 M41T á 203 kW,4 Rolls-Royce 112 SII water jets,2 Gamma bow thr, fixed prop. á 215 kW,45 kn. serv.Aluminium, Class: Det Norske Veritas+1A1 R1 HSLC Car Ferry A E01996: (N) Mai Mols (H) Ebeltoft (OW) Mols-Linien A/S(IKS) OZGN (Godk. nr.) A 463