* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 37
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 28
I alt: 28

Forfatter Emne: Win Vista og HP printer  (Læst 12906 gange)

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Win Vista og HP printer
« Dato: 29, Maj 2008 - 09:58 »
Hvis jeg havde haft en indbygget sikkerhedsventil ville den være lettet i går!  >:( >:( >:(
Min nye "selvkomponerede" Vista-PC skal bl.a. anvendes sammen med en ca. 5 år gammel HP inkjet printer, som er en fremragende printer. Forsøget på at installere den originale printerdriver fra CD'en afvises pga. manglende kompatibilitet med Vista. Et forsøg på at hente en passende driver fra HP's hjemmeside afvises med beskeden om, at der ikke er udviklet en Vista-driver til maskinen - og ikke vil blive det! Køb en ny printer siger man hos HP.
DET ER SGU FOR RINGE!
Skal jeg nu virkelig opretholde en XP-partition eller en XP-maskine blot for at kunne anvende den iøvrigt rigtig gode printer.
Er der nogen her, der kender en udvej?

HP

Rolig nu!
p

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Win Vista og HP printer
« Svar #1 Dato: 29, Maj 2008 - 10:53 »
Må jeg spørge hvorfor du overhovedet vil køre Vista når du har muligheden for XP ?
vh.
Claus

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Sv: Win Vista og HP printer
« Svar #2 Dato: 29, Maj 2008 - 11:09 »
Vista er - efter min erfaring - et godt og stabilt styresystem. Jeg har brugt det på min arbejds-PC i 1½ år uden særlige problemer - bortset fra en masse begyndervanskeligheder (det var Vista, som var begynderen).
Det er naturligvis irriterende, at en del programmer, som jeg gerne brugte i XP, ikke kan køre under Vista. Jeg har dog fundet alternative programmer, som kører fint under Vista.
Oprindelig blev jeg "påduttet" Vista fordi jeg i en fart skulle finde en afløser for en tidligere PC, som faldt sammen. Og ALDI's billige maskine har vist sig at være et rigtig godt og dermed fornuftigt køb.
Men du har ret: XP var/er et godt og pålideligt styresystem.
Måske ville det være godt og lærerigt at forsøge sig med en Linux som alternativ - Dual Boot. Der findes jo brugere, som synes Linux er "the one and only".

HP

Rolig nu!

p

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Win Vista og HP printer
« Svar #3 Dato: 29, Maj 2008 - 11:25 »
Du er den første jeg har hørt sige noget generelt positivt om vista ;o)

Så vidt jeg er informeret, lægger M$ Vista på hylden og forsøger at komme igen næste gang. Det hjælper så nok heller ikke på problemer med manglende driver og evt. udvikling af denne.
Indtil da kører jeg selv med XP (eller sågar 2k på en enkelt maskine) og jeg savner ikke nogen funktionalitet fra Vista - ville du gøre det og i så fald hvilke ?

Linux er godt men stadig lidt en anden verden. Skal man kun surfe og skrive emails er det dog hurtigt at vende sig til. Mandriva er en super begynder distribution, ellers kan Ubuntu og evt. Suse anbefales.

- men det hjælper jo ikke på dit nuværrende problem...
 
vh.
Claus

Anders Hartmann

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 76
    • Vis profil
Sv: Win Vista og HP printer
« Svar #4 Dato: 29, Maj 2008 - 12:41 »
Et skud i tågen..
Men kan det ikke tænkes at en driver til en af HP's lignende printere kan få noget fornuftigt ud af din printer.. Altså at du installerer en ikke helt korrekt driver..?

Mvh
Hvis man vil malke en ko, må man hive den i patterne...

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Win Vista og HP printer
« Svar #5 Dato: 29, Maj 2008 - 13:53 »
Jeg vil nok også forsøge mig med Anders Hartmanns forslag.
Hvilken printer model drejer det sig om ?

MVH Tommy

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Sv: Win Vista og HP printer
« Svar #6 Dato: 29, Maj 2008 - 14:09 »
Printeren er en HP DeskJet 995C.

Jeg har ikke rigtig nogen "religiøse" fornemmelser mht. hvilket styresystem, som er bedst.
Jeg har "bøvlet" med computere (på amatørbasis) siden 1990 og må sige, at med hvert nyt styresystem er driften blevet mere stabil og fancy. Win XP var / er et fint og stabilt system - men det er Vista efterhånden også.
Og man kan vænne sig til meget - og samtidig glemmer man hvad det var man var sur over!

HP

Rolig nu!
p

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Win Vista og HP printer
« Svar #7 Dato: 29, Maj 2008 - 15:23 »
Andre har samme problem, men virker deres blåtandmetode mon ?

http://www.brentonklik.com/?p=300 



vh.
Claus

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Sv: Win Vista og HP printer
« Svar #8 Dato: 30, Maj 2008 - 09:54 »
Hej Claus,
det ser ud til at linket er kuren!
Jeg vil prøve så snart jeg er hjemme igen.
Mange tak.
HP

Rolig nu!
p

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk