ingeniørdebat.dk
Velkommen,
Gæst
. Venligst
log ind
eller
registér
dig. Modtog du ikke en
aktiverings-e-mail?
1 Time
1 dag
1 uge
1 måned
Altid
Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Nyheder:
efter 5 år får Ingeniørdebat.dk
nu en ansigtsløftning
Hjem
FORUM
Hjælp
TinyPortal
Søg
Kalender
Log ind
Registrér
ingeniørdebat.dk
»
Ingeniørdebat
»
Bil og båd, MC og alt andet transport
(Moderator:
B Mønnike
) »
Hydrauliske ventilløftere
Statistik
Medlemmer
Total antal medlemmer: 663
Sidste:
andrey3@divis.pro
Statistik
Total antal indlæg: 16012
Total antal emner: 1397
Flest online idag: 29
Flest på samme tid: 479
(21, September 2024 - 03:32)
Brugere online
Besøgende: 1
Gæster: 6
I alt: 7
Paw Olsen
« forrige
næste »
Udskriv
Sider: [
1
]
Forfatter
Emne: Hydrauliske ventilløftere (Læst 34546 gange)
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Hydrauliske ventilløftere
«
Dato:
12, August 2008 - 13:55 »
Hvordan tjekker man om de hydrauliske ventilløftere er i orden ? Har toppen af min Seat og alt ser såmænd fint ud, bortset fra en utæt toppakning. Løfterne ser umiddelbart også fine ud, men kan man tjekke om de rent faktisk virker ?
Logget
vh. Frank K.
harbst
Senior
Indlæg: 2.407
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #1 Dato:
12, August 2008 - 14:29 »
Det er noget man hører, eller måler, når motoren kører.
Jeg tror det er meget svært at kontrollere, når toppen er af.
Hvis motoren ikke er helt ung, og løfterne ikke er for dyre, ville jeg skifte dem.
På min egen Mitsubishi snakker ventilerne undertiden, men nye løftere er hundedyre. Jeg tror på at problevet er værst i langsom tomgang, hvor man kan høre dem. Men at de virker korrekt, ved høje omdrejningstal.
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #2 Dato:
13, August 2008 - 00:23 »
Jeg har haft lidt tikken ved kold start. Det plejer at forsvinde inden for 5 sekunder. Derefter er der intet at høre. Ud fra det, er det selvfølgelig umuligt at konstatere hvilke (n) det er som tikker.
De ligger prismæssigt på et par tusinde for 8 stk. vil jeg tro, så de ryger i igen. Så må det holde så længe det kan.
Logget
vh. Frank K.
harbst
Senior
Indlæg: 2.407
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #3 Dato:
13, August 2008 - 12:13 »
Mine koster henved 1000 kr pr stk. og der er 16, så jeg har også undladt at skifte, så længe problemet ikke er større.
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #4 Dato:
13, August 2008 - 12:47 »
Puha, ja så skal jeg ikke klage. Men desværre typisk Mitsubishi. Ekstremt dyre reservedele. Det er vel en Galant du har ?
Min motor er tæt på de 300.000, så den får lov at køre så længe den kan og så ryger hele bilen.
Logget
vh. Frank K.
harbst
Senior
Indlæg: 2.407
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #5 Dato:
13, August 2008 - 14:01 »
nej det er en Carisma fremstillet i Holland på samme fabrik som volvo. behovet for reservedele er dog normalt ikke noget problem , da den efter 9 år og 250.0000 ikke rigtig har haft behov for andet end de sædvanlige sliddele. De fås til rimelige priser, især efter at jeg har opdaget at dele til bremser er de samme som volvos, og dem er der et stort alternativt marked for.
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #6 Dato:
13, August 2008 - 23:59 »
Ja, stabile biler har Mitsubishi altid lavet.
Det er da interessant og heldigt at de passer dele sammen. Mitsubishi har jo ikke de billigste reserve dele.
Fik den ventil jeg manglede idag. Jeg samler skidtet i weekenden, så må vi se.......
Logget
vh. Frank K.
Dransfeldt
Senior
Indlæg: 107
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #7 Dato:
14, August 2008 - 08:13 »
Jeg har selv haft en Carisma fra Holland.
Og det er ikke kun bremserdele de passer sammen med Volvo.
Min blev på et tidspunkt kasseret til syn pga. en slidt bærekugle. Da jeg snakkede med en mekanikker om problemet fik jeg at vide at der var to muligheder.
Hvis jeg kørte på et Mitsubishi værksted, ville jeg kun kunne købe en komplet bærearm. Hvis jeg derimod kørte til et Volvo værksted kunne jeg nøjes med at købe en ny bærekugle.
Det krævde dog adgang til en presse for at montere den, men besparelsen var ca kr. 1.500,- pr side.
Mvh
Ole M D
Logget
harbst
Senior
Indlæg: 2.407
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #8 Dato:
14, August 2008 - 19:03 »
Jeg har også engang skulle skifte en bærekugle på en audi 80. gummimanshetten var i stykker men ellers var den i orden.
Den kunne kun fås til audi som en dyr komplet del.
Men en vaks reservedelsmand hos VW/Audi synes den lignede den til en VW. Det viste sig at man så kunne få et ganske billigt reperationssæt.
Samme fabrik, samme importør, samme forhandler, samme reservedelslager blot to forskellige navne og en stor prisforskel.
Logget
Jørgen Harbst
chrismark
Senior
Indlæg: 677
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #9 Dato:
14, August 2008 - 21:51 »
Før i skifter ALLE jeres ventilløfter; Kontroller venligst olietryk i motoren. Fejl kan ses på unormal slid (rivning) på stempler.
Det er trods alt oliepumpen der giver (mod) tryk. Og hvis denne ikke er ok vil jeres ventiler snakke.
Marek.
Logget
harbst
Senior
Indlæg: 2.407
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #10 Dato:
15, August 2008 - 02:26 »
Hvad har olietrykket med stemplerne at gøre?
De er da ikke tryksmurte-
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #11 Dato:
16, August 2008 - 17:49 »
Så fik jeg samlet det igen og alt fungerer fint. Et sæt friske pakninger gjorde den tæt igen. Men den tikker stadig en smule
Logget
vh. Frank K.
HP
Senior
Indlæg: 260
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #12 Dato:
18, August 2008 - 10:27 »
Tikkeri fra motoren ved lave omdrejninger stammer ikke altid fra ventilløfterne - men meget ofte fra indsprøjtningsventilerne.
Et benzin-tilsætningsmiddel kan ofte fjerne/mindske støjen for en tid.
HP
rolig nu!
Logget
p
Kusco
Senior
Indlæg: 533
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #13 Dato:
18, August 2008 - 12:54 »
Det kan også være revne stempler der slår mod cylinder væggen, eller def./slidte plejllejer.
Det lyder anderledes end ventiltikkeri, men jeg vil stadig kalde det "tikkeri"
Logget
Udskriv
Sider: [
1
]
« forrige
næste »
ingeniørdebat.dk
»
Ingeniørdebat
»
Bil og båd, MC og alt andet transport
(Moderator:
B Mønnike
) »
Hydrauliske ventilløftere
Seneste Debatindlæg
Gæld for 114 milliarder.
af
jj-
[20, August 2025 - 19:53]
P&U Tykke & Tynde
af
jj-
[16, August 2025 - 19:22]
Hovedpine.
af
jj-
[28, Juli 2025 - 20:10]
Kvantecomputer
af
jj-
[18, Juli 2025 - 20:12]
Carbon Capture fejlslutni...
af
jj-
[15, Juli 2025 - 19:59]
Skat på Guldrankevej.
af
jj-
[06, Maj 2025 - 19:42]
Nye regler for dyrkning a...
af
jj-
[30, April 2025 - 20:28]
Dansk Braklægning
af
jj-
[26, April 2025 - 10:10]
STORE og små tal.
af
jj-
[21, April 2025 - 20:03]
8000 grise dør hvert år..
af
jj-
[17, April 2025 - 07:31]
Norsk igeniørkunst og hår...
af
jj-
[04, April 2025 - 19:41]
P&U-Musk om døden på Mars
af
jj-
[16, Marts 2025 - 20:03]
Skattevæsnets robot.
af
jj-
[08, Marts 2025 - 20:16]
Arbejdsulykker på Fyn.
af
jj-
[27, Januar 2025 - 20:10]
Novo Nordisk
af
B Mønnike
[26, Januar 2025 - 14:10]
Google ads:
DR-Nyheder
Flere meldes dræbt efter jordskælv i Afghanistan
Butikstyv forsøgte at undslippe ved at springe i vandet
Medie: Mand anholdt efter påkørsel af russisk konsulat i Sydney
En person er anholdt efter drab på ukrainsk toppolitiker
Københavns Universitet får sin første buste af en kvinde
Trumps tidligere advokat kvæstet i bilulykke
Tysk kansler: Fred må ikke være på Ukraines bekostning
FN bekræfter: Houthi-bevægelsen har tilbageholdt 11 FN-ansatte
Kvinde dømt for at lyve om voldtægt
Dommer stopper Trump i at sende børn fra Guatemala hjem
FCK udklasserer Randers og spiller sig i toppen af ligaen
Sverige vil tilbyde vaccine mod RS-virus til spædbørn
Frisparksdrøn sikrer Liverpool tre point mod Arsenal
Overrasket Vingegaard efter etapesejr: 'Jeg havde ikke gjort mit hjemmearbejde godt nok'
Syv personer dræbt af løver i indisk region i år
OB smider føring hjemme mod FC Nordsjælland
Utilfredse FC Nordsjælland-fans inviteres til dialogkaffe
Formel 1-køreren Oscar Piastri vinder nok engang
AGF tager fjerde sejr på stribe
Sundhedsdata og kunstig intelligens skal fremover hjælpe til målrettede behandlingsforløb
Nyt fra ing.dk
Politisk kritik af tempoet i kasernebyggerier: Unge sover med mug og skimmelsvamp
Ørsted skrabede skattekroner ind og trak sig: »Banebrydende« brintfabrik lægges nu i graven
Spørg Fagfolket: Hvordan kan tøj konstrueres med solfaktor 30?
Spørg Læserne: Vi kaster et reb
Nasachef priser »samarbejde« om nyt rumkapløb – men Europa kan være på vej ud
Ekspert undrer sig: En test havde afsløret at den var gal med skattevæsenets system
1935: Yderst vanskelige funderingsforhold ved Oddesundbroen
Regeringen vil tage kampen op mod techgiganterne
Cybertruslen udfordrer elektronikproducent: Vi har ikke råd til dyre konsulenter
Sikkerhedsekspert: En billig gadget fra Apple kan nemt gøre dig til offer for stalking
Podcast: Fra 30.000 til 34 - Når politiske AI-drømme rammer virkeligheden
London bygger gigantisk vandtunnel, men mangler vand i hanerne
Fusionsreaktor på elnettet i næste årti: Først skal den bestå fysikkens store prøve
Dansk firma øser penge ned i Ruslands statskasse: Nu udvider Forsvaret milliardkontrakten
Forsker slår igennem i krig om affaldssortering: »Én spand er ikke løsningen«
Læs papirudgaven af Ingeniøren
Lette ofre for cyberskurke: Mange virksomheder fanget i gordisk knude
Dunkelflaute truer: Energistyrelsen vil have ny 'forsikring' mod mørklægning
Hummelgaard kommer med stor politisk åbning for at kunne indføre ny PET-overvågning
Blogindlæg: Tid til roadpricing
Entreprenør afviser blankt: »Ingen sikkerhedsproblemer« med kabler på Storstrømsbroen
Sporet til Cambodjas svindelfabrikker: Sådan forsvandt SpaceAI-ofrenes penge
Efter 30 år er tiden inde til nyt: Danmark køber 26.000 moderne geværer
Minister: Ekspropriation kan blive sidste udvej for at redde naturen
Milliardregning skal ned med bedre spådom for Solen
Mystisk NATO-melding om jamming ud for Lolland: Danske droner skyggede russisk skib
Sygeplejersker, lærere og HK'ere: Her skal regeringens AI-fantasi spare 30.000 stillinger
Kun syv nye vindmøller på markerne i 2025: Én stopklods er umulig at overse
Forsker om danskernes kostvaner: »Vi vil bare have det kød«
Minder om Netcompany-sagen: Hacktivist lækker i mystisk mail data om 50.000 efterskoleelever
Travle børnefamilier skulle booke i app: Nu er skolebus-eksperiment kuldsejlet
Hver eneste dansker har tabt tusindvis af kroner på Ørsted: »Et luftkastel«
Synspunkt: Endelig er civilingeniørstudiet det mest søgte, men…
Hvad har sensorer i Statsministeriet og EU's Chatkontrol til fælles? Storpolitisk spionspil i krakeleret verdensorden
Efter togkollision i Sydvestjylland: Minister lover bomme inden for et år
Fransk atomkraft ude: Højeste elpriser i to uger rammer danskerne i dag
Trump nightmare scenario forces Ørsted to consider different paths: Mette Frederiksen could be the trump card
SpaceX gennemfører opsendelse af Starship efter tekniske problemer
Kom bag kulissen på kæmpe AI-spareplan: Sådan trak regeringen 30.000 årsværk op af hatten
Elbil fra Mercedes sætter vanvittig rekord
Studie: Mikroorganismer kan være nøglen til den perfekte chokolade
Taxachauffører i Göteborg har i tre år ladet trådløst op: »En våd drøm for nogen«
Strømmen forsvinder for anden gang på ét døgn: Københavnere lukket ude af eget hjem
Trump-mareridt tvinger Ørsted ned ad nye veje: Mette Frederiksen kan blive trumfkortet
Regeringen genopliver Energiø Bornholm uden aftale med Tyskland
Kampagne mod at sortere affald sjusker med tallene: »Meget langt fra virkeligheden«
Nedbrud truer Danmark: Alarmerende mangel på it-folk i staten
Halvanden uge efter dødsulykke: Tog kolliderer med traktor i Sydvestjylland
Italiensk entreprenør i nye problemer: Kabler på Storstrømsbroen skal skiftes ud
Ørsted stuck in an American nightmare: “I’ve never, ever, EVER experienced a political witch hunt like the one we’re seeing here”