* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 36
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 17
I alt: 17

Forfatter Emne: Win Vista - kompatibilitetsproblemer  (Læst 11572 gange)

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Win Vista - kompatibilitetsproblemer
« Dato: 09, September 2008 - 14:33 »
Efterhånden oplever jeg, at jeg har fået implanteret en slags tiltrækningskraft overfor de mange kompatibilitetsproblemer der opstår med Vista - også efter SP1 kom til verden.
Senest forekom der mærkelige funktioner og der dukkede kryptiske advarselsruder op på stribe efter installation af Adobe Photoshop Elements 6.0. Efter bøvl og søgen viste det sig, at en funktion (driver) til håndtering af billeder fra Nokia telefoner i Photoshop Elements er inkompatibel med Vista SP1.
Sådan noget stjæler tid og giver irritation!

Ny linie.

Da jeg nødtvungent og i en hast at skulle lave en nyinstallation af Vista på en anden PC fik jeg ikke mulighed for at overføre mail-data fra den gamle til den "nye" maskine.
Nu, hvor jeg igen har adgang til harddisken (C-drevet) fra den havarerede maskine, har jeg nok en gang glemt hvor mail-dataene (Outlook 2007) - adresser og gamle mails - opbevares på C-drevet og hvad de "hedder", altså fil-endelserne. Kan nogen hjælpe mig ud af klemmen, hvor alternativet er, at jeg skal til manuelt at rekonstruere det hele?

HP

Rolig nu!
p

Kusco

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Win Vista - kompatibilitetsproblemer
« Svar #1 Dato: 09, September 2008 - 14:46 »
.pst
Du vil nok også gerne have .pab som er adressebogsfil/erne.


Iøvrigt enig i Vista kompatibilitets mangler er rimeligt enerverende. Har selv en PC jeg har lavet i år hvor jeg har valgt et 2 skærms grafik kort der ren lykke i mine øjne.
Problemet er bare at Vista ikke er enig, efter HVER opdatering hvor PC'en vil genstarte vender den rundt på skærmindstillingerne og altid noget med én skærm.
Det til trods at skærmkortet er (påstået) kompatibelt med Vista, nyeste drifer etc.

mershieta

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
Sv: Win Vista - kompatibilitetsproblemer
« Svar #2 Dato: 20, November 2008 - 10:36 »
Jeg er ikke vant til at have Vista som min OS. Jeg foretrækker XP, er det lettere at bruge og meget tilgængelig. :)

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
Sv: Win Vista - kompatibilitetsproblemer
« Svar #3 Dato: 21, November 2008 - 01:14 »
Jeg har flere computere med windows XP, som jeg er glad for.

For nogle måneder siden, da jeg skulle have en ny computer, købte jeg en med Vista.
Nåja, den virker, men den er meget irriterende. langsom, stopper ustandelig op for at bede om accept, og noget tyder på at den forlanger dobbeltklik altid, også hvor jeg er vant til enkeltkliik.

Nu er jeg træt af den. jeg har set at nogle computere leveres med Vista installeret, og en ekstra XP som man kan installere, hvis man ønsker at nedgradere.
jeg har ikke en XP til min computer. Men jeg ville gerne udskifte Vista til XP.
hvordan kan jeg gøre det?

Venlig hilsen

Gerda
Venlig hilsen

Gerda

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Win Vista - kompatibilitetsproblemer
« Svar #4 Dato: 21, November 2008 - 11:00 »
Hej Gerda.

Jeg er fuld af forståelse for dit problem - mit hjem rummer 2 computere med XP og 1 med Vista, og der er ingen tvivl om, hvad der kører bedst.

Officielt sælges XP ikke længere - det stoppede 30. juni - men en ny PC kan købes med en Vista, som kan nedgraderes til XP. Se HER.

HER kan du se en artikel mere om fænomenet, at XP fortsat sælger bedre til kontorbrug end Vista. Men så vidt jeg kan se, er det kun de store computerproducenter, der kan presse Microsoft til denne løsning.

Endelig har jeg HER et link til en dansk netbutik, som fortsat har XP på lager. Prisen er 750 kr. + fragt.
Så vidt jeg kan skønne, er der tale om et restlager.

Da du har flere computere, ville jeg foreslå dig i givet fald at overføre alt, hvad der skal gemmes, til en af de andre og derpå begynde helt forfra med diskpartitionering, formatering og installation af XP. Idet jeg går ud fra, at du selvfølgelig har alle dine programmer liggende på faste medier (CD, DVD) og er i besiddelse af de nødvendige koder.
Mvh. Morten Jødal

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Win Vista - kompatibilitetsproblemer
« Svar #5 Dato: 21, November 2008 - 14:47 »
Har selv (14 dage siden) anskafet en ny desk-top med Vista. Den gamle pc 98 ville alligevel ikke kunne trække Xp.
Alt hardware er anderledes. Acer 3Gb 320Gb Amd samt diverse kortlæser (2995.-). Fra www.ekspert.dk .Spørgsmål er om Xp kan godt med den nye ? Min HP-printer virker ikke. Explorer brager tit ned. Har kun læst at netværk med Xp og Vista er noget knold.

Her er dog gratis tilbud på en Xp; http://thepiratebay.org/torrent/4523184/Windows_XP_Pro_With_SP3

Har kun prøvet og hænte den på 98, men min cd-brænder var død og der krævedes brænding af cd i forbindelse med installationen.

Marek.





harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Win Vista - kompatibilitetsproblemer
« Svar #6 Dato: 21, November 2008 - 16:19 »
Er der en af de mange vista brugere, som kan nævne blot een eneste reel fordel ved vista frem for xp.

Jeg har hørt noget om et spil; men det regner det ikke for en reel fordel at den kan noget med spil.
Jørgen Harbst

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Win Vista - kompatibilitetsproblemer
« Svar #7 Dato: 22, November 2008 - 00:23 »
Er der en af de mange vista brugere, som kan nævne blot een eneste reel fordel ved vista frem for xp.
Jeg må være ærlig og indrømme, at jeg synes administrationen af brugerrettigheder virker bedre på Vista end på XP. Så på min bærbare med Vista har hvert familiemedlem, incl. børnebørn, sit personlige skrivebord.
Om så den fordel er reel, kan diskuteres. I alle professionelle netværk ligger den funktion jo alligevel på en server, og hos private er den som regel - som i mit tilfælde - kun for sjov.
Mvh. Morten Jødal

FIDDOO

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 43
    • Vis profil
Sv: Win Vista - kompatibilitetsproblemer
« Svar #8 Dato: 22, November 2008 - 17:55 »
Er der en af de mange vista brugere, som kan nævne blot een eneste reel fordel ved vista frem for xp.

Jeg har hørt noget om et spil; men det regner det ikke for en reel fordel at den kan noget med spil.

Vista understøtter direct X 10, hvor XP kun understøtter Direct X 9. Er spillet opbygget over Direct X 10, hvad næsten alle nye spil er, vil det give en bedre grafik på Vista. Dette forudsætter selvfølgelig at ens grafikkort også understøtter Direct X 10.

Som bruger af Vista 64 Ultimate i efterhånden 14 måneder, må min konklusion også være at XP bare kører bedre. Det hjalp med SP1 men er stadig ikke stabilt nok. Jeg har 3 pc´er med Vista, hvor en enkelt er med dualboot medXP/Vista. Min Dymo labelwriter 320 virker kun under XP.

Et af de primære problemer med Vista, er at det oftest installeres på for "langsomme" pc´ere. Alt under en Core2 duo cpu og 4 gb ram, gør, desværre, Vista langsomt.
« Senest Redigeret: 23, November 2008 - 05:12 af FIDDOO »
vh. Frank K.

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk