efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Men altså, hvis jeg nu tager fat om hestens el-hegnstråd med højre hånd og du sætter dit voltmeter på min venstre storetå og til en jordledning , hvad slår det så ud på? Min højre fod står på en glasskammel. Hvis du (imod min forventning) siger at det slår ud ca omkring 10KV, så har jeg et spørgsmål mere.
Ja, man kan jo komme langt omkring med snik snak. Jeg fik kun meget vage svar på spørgsmålet om hvad målingen på storetåen ville vise. En foreslog at en elhegngenerator vistnok bestod af en masse kondensatorer, som man først satte parallel og opladede dem, for snarest efter at sætte dem i serie og slutte til hegnet? Er det rigtigt?Knudr
Et nyt spørgsmål kunne være: Tror I det er smeden eller elingeniøren,som har forfattet teksten:"HØJSPÆNDING LIVSFARE"?
Det glæder mig at min formodning om spændingen på storetå var rigtig. Så mangler jeg bare at forstå sammenhængen mellem hånden og storetåen. Det der kan måles i tåen stammer helt sikkert fra hånden, og hvordan er det så kommet til storetåen uden at gå igennem? Har det måske "bredt" sig? For når der kan måles noget i min tå, så må der jo osse være noget.
Din krop består, elektrisk set af elektroner.
Ja, man kan jo komme langt omkring med snik snak. Jeg fik kun meget vage svar på spørgsmålet om hvad målingen på storetåen ville vise.
...vil dit voltmeter måle noget, der ligger tæt på 10 kV