efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Opfindelsernes Bog(bøger 7 bind) er et pragtværk af ustrukturerede interessante tekniske historiske oplysninger som enhver tekniker burde være i besiddelse af. Jeg har 1877---- 1882 udgaven komplet. Købt for tredive kroner på et spejderloppemarked i Farum for 20 år siden, i en pragtfuld stand, med den tidligere ejers navn Sofus Jensen i guldtryk på ryggenI 1912 udgaven er dels udvidet med de ting der er kommet til i de 30 år siden første udgaven og dels er der trods alt sket en betydelig strukturering af stoffet---ikke således at der direkte er fjernet stof----men vanvidsbetragtningen som det at lave en flyvemaskine, der blev erklæret som det rene vandvid og teknisk umuligt i 1877, er sikkert udeladt i 1912 udgaven. Jeg konstateret at det er sket hos en af mine venner der har 1920 udgaven.Det er et morsomt værk, for netop i de halvtreds år hvori dette værk kom i nye oplag, løb virkeligheden fra det, nærmest så hurtigt, at værket var utidssvarende som nyhedsværk på udgivelsedagene.Det er at betragte som et teknisk historisk opslagsværk der kan sætte fantasien igang hos enhver kreativ sjæl.