* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15982
  • Total antal emner: 1403
  • Flest online idag: 83
  • Flest på samme tid: 479
  • (21, September 2024 - 03:32)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 47
I alt: 47

Forfatter Emne: Microsoft Explorer 8  (Læst 9670 gange)

Morten Jødal

• Senior
    • Vis profil
Microsoft Explorer 8
« Dato: 13, November 2009 - 12:36 »
Inspireret af Mikael Boldt, der holder tråden "Jernbanehistorie" nogenlunde ren ved at starte en ny tråd, vil jeg her begynde en anden for at svare på et andet sidespring i samme tråd:

...
Når jeg skriver et indlæg af denne længde så forsvinder  teksten  ned under  kanten af skrive feltet ,når man skriver
Hvad skyldes det?

Kan det skyldes at du har 26 tomme linier efter din tekst?

mvh

Mikael Boldt

Nej, de 16 liniers ekstra plads forneden er nok en (måske lidt uhensigtsmæssig)  løsning på problemet, så Bjarke kan se hvad han skriver i slutningen.

Problemet stammer fra M$!
Alle vi, der har været så uforsigtige - efter opfordring fra M$ - at opdatere Internet Explorer til version 8, har fået den feature med, at i et langt indlæg centrerer browseren indlægget i boksen, når det bliver for langt - hvilket er BRANDirriterende, for så kan man ikke se slutningen, som sandsynligvis er den man skriver på.
Jeg har endnu været for doven til at afprøve "ildræven", som næsten hele min familie ellers anbefaler, og jeg har kun begrænsede erfaringer med Google Chrome - og de omfatter ikke Ingeniørdebat.
Men dette problem er med til at skubbe til processen.

P.S. Min erfaring med problemet er ikke stor nok til at afgøre, om det eventuelt er begrænset til fora, der er baseret på Simple Machines Forum
Mvh. Morten Jødal

TommyRump

• Senior
    • Vis profil
Sv: Microsoft Explorer 8
« Svar #1 Dato: 13, November 2009 - 13:14 »
Hej,

Jeg kan give et indspark mht. Google Chrome !
Umiddelbart er jeg gået over til stort set ikke at køre andet end Chrome. Den fungerer fremragende og det er meget få sider der ikke fungerer efter hensigten. Som oftest fordi de er lavet til at passe til en eller anden udgave af Internet Explorer.
Grunden til at internet explorer får visse sider til at opfører sig uhensigtsmæssigt er fordi MS for første gang rent faktisk overholder fælles standarder !
Så bare snup jer en udgave en Chrome og surf løs, den er desuden i flere forskellige tests blevet kåret som den hurtigste browser og det kan jeg umiddelbart kun bekræfte efter at have brugt den som primær browser i ca. 3 måneder.

http://www.google.com/chrome

MVH Tommy

Uffe Kaagaard

• Senior
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 13, November 2009 - 14:48 »
Problemet er også kendt på andre debatsider og kan åbentbart løses med nogle fix-fax’erier af administratoren.

http://festoolownersgroup.com/index.php?topic=8014.msg81192#msg81192

Problem:
Does anyone else have an issue with posting to the FOG? When I post and the text of the post extends beyond one page, everytime I type something, the screen jumps up to the first part of the screen and prevents me from seeing what I am typing.

Løsning: Hvordan administratoren gjorde det, ved jeg ikke)
Ok, finally back home for the night and took a few minutes to find this documented.  Appears to be an issue specific to IE8.  I was able to replicate the issue on my notebook running XP Pro and IE8 (although I am a Firefox guy).  I applied some code to the forum which should correct the problem.  If some of you guys that were experiencing the issue could test and report if you are still having problems.  Otherwise I will consider it fixed.

Evaluering:
It seems to be fixed here as well..on WIndows XP IE7.

And to think, we all lived with this issue for so long because many of us individually thought it was our own issue, or that we couldn't do anything about it. But, when the issue was brought out in the open, it was discussed, analyzed by competent sources and successfully resolved  .  How's that for a social commentary?

Thanks Shane.

Hilsen Uffe
« Senest Redigeret: 13, November 2009 - 16:55 af Uffe Kaagaard »
Med venlig hilsen
Uffe

Hvorfor sidde inde,
når alt håb er ude?

Morten Jødal

• Senior
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 14, November 2009 - 10:30 »
Det ser ud til, at vi skal kalde Mikael til aktion? For problemet er rigtig irriterende!
Mvh. Morten Jødal

Mikael Boldt

• Administrator
  • Senior
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
« Svar #4 Dato: 14, November 2009 - 11:34 »
Det ser ud til, at vi skal kalde Mikael til aktion? For problemet er rigtig irriterende!

Jeg har sendt forespørgsel til http://festoolownersgroup.com
og http://www.simplemachines.org/community/

kan kun vente på svar da jeg ikke aner hvad der skal til.

meningen er at dette forum skal kunne bruges af alle uanset hvilken browser der bruges.

tak til Uffe for linket til festoolownergroup FOG

god debat

Mikael Boldt
Ha en god dag

Mikael Boldt

Mikael Boldt

• Administrator
  • Senior
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
« Svar #5 Dato: 14, November 2009 - 15:15 »
Håber at fejlen er rettet.

Jeg har nu tilføjet en kommando i toppen af template som fortæller at ie7 (og ie8 ) skal opføre sig ordentligt.

følgende er blevet tilføjet
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />

dette er ikke kun nødvendigt for SMF men nødvendigt for alle forum programmer hvis ikke kommandoen allerede er indsat.

tak for hjælpen til Shane på FOG

God debat

Mikael Boldt
Ha en god dag

Mikael Boldt

B Mønnike

• Global Moderator
  • Senior
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 14, November 2009 - 21:18 »
Tak Mikael

Jeg håber det virker :D
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Morten Jødal

• Senior
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 17, November 2009 - 15:45 »
Det ser ud til at virke.
Nu har jeg for første gang efter denne tråds start skrevet et lidt længere indlæg, og jeg kom i tanker om problemet, da teksten pludselig gav et lille hop under skrivningen - men derefter stillede sig fornuftigt på plads med sidste linie synlig.
Mvh. Morten Jødal

Seneste Debatindlæg

Google ads:

Nyt fra ing.dk