efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Jeg mener derfor de dygtige målmænds placering er optimeret efter utallige tests under træningskampe og ikke kan angribes ud fra overordnede teoretiske argumenter
Man får det røde kort omgående, hvis man skyder efter målmandens hoved i håndbold.
Målmænd kan selvfølgeligt godt "gå ind i bolden" men målmanden står normalt midt i målet og bolde der sendes af sted i i hovedhøjde i midten af målet og som rammer målmanden i ansigtet, medfører rødt kort......fordi hvis det var tilladt at skyde efter målmandens hoved, kunne man efter to tre skud, have ukampdygtiggjort en dygtig målmand.Dommerne afgør om skuddet var forsætligt. Ved straffeskud er det let at afgøre.
Det er såleds at de fleste bolde der nikkes til er hjørnespark hvor bolden har mistet ret så meget af hastighed over de 45 meter den skal tilbagelægge.Der er ingen tvivl om, at bliver som jeg før har skrevet, ramt af en fodbold skudt fra tre meters afstand af så.......gør det av!
Dertil kommer: Står målmanden lidt fremme, er det nok at kunne nå bolden med en fingerspids for at give den tilstrækkelig afdrift til at den rammer ved siden af målet. Inde i målet skal bolden stoppes eller drejes mindst 90° før det hjælper.2. Et lob er i sagens natur et ret langsomt skud (et hurtigt skud opad bliver altid et "overskud"). D.v.s. den dygtige målmand får en længere tid til at træde lidt tilbage og/eller hoppe efter bolden.Dertil kommer de psykologiske faktorer, som Bjarke er inde på.Jeg mener derfor de dygtige målmænds placering er optimeret efter utallige tests under træningskampe og ikke kan angribes ud fra overordnede teoretiske argumenter