efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Det tror jeg ikke kan lade sig gøre. En del af sikkerheden ved digital signatur er at den er låst til en bestemt computer. Men det er jo nemt at oprette en ny, og installere den på den anden computer. Jeg mener dog at digital signatur alligevel snart skal udgå. Så hun kan vel ligesåvel bide i det sure æble og få nen nem-id.
Digital Signatur var for mig (med mere end een computer) en umulig opgave - umulig at få kørende på mere end een maskine. En særdeles frustrerende oplevelse.Lad os håbe og bede til (hvis ingeniører ellers kan tro tilstrækkeligt til, at de tør bede) at NemId snart kommer ud af problemfasen og bliver så nem og pålidelig, som vi vel alle håber på og har brug for.Jeg er spændt!HPRolig nu!
som jeg forstår SKAL vi alle bruge NemID fremover.
Citat fra: Kusco efter 21, November 2010 - 14:32som jeg forstår SKAL vi alle bruge NemID fremover.Hvorfor så gå rundt med nøglekortet i pungen?
Næh, man skanner selvfølgelig papirkoderne med ocr-fortolkning. erefter lægger man sit hemmelige tal til den sekscifrede kode og lægger filen i et dokument på nettet!
du behøver ikke at bruge cprnr. så det atgument holder ikke.
Selvom en tyv skulle finde ud af at bryde ind i din netbank, hvordan skulle vedkommende så få penge ud af det, uden at blive sporet direkte?