efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Hvor har du din viden fra og hvad begrundelse bruger du for at sige at det er forkert? Hvis det er en religiøs overbevisning eller ammestuesnak, så bør du oplyse om dette. Videnskaben er i hvert fald ikke enig med dig! http://www.dfvf.dk/Files/Filer/Ern%C3%A6ring/Udredning/d-vitrapport.pdf se side 46 og gå evt. reference efter, hvis du stadig er i tvivl.
det vandopløselige D-vitavitamin er nu det virksomme komponent
Citat fra: John Larsson efter 29, November 2010 - 10:59det vandopløselige D-vitavitamin er nu det virksomme komponentSå jeg har i lighed med SuperClaus googlet lidt på D-vitamin, og heldigvis bekræfter alle kilder min forhåndsviden om, at D-vitamin i alle former er fedtopløseligt og ikke vandopløseligt.Den engelsksprogede Wikipedia har endda billeder af molekylstrukturer, som for en kemiker med et blik bekræfter påstanden!Men et af mine links skelner mellem en aktiv og en inaktiv form. Er det det du har fået galt fat på?
Mener du at de D-vitaminer man kan købe i pillerform kun kan opløses i fedt?
Citat fra: John Larsson efter 29, November 2010 - 14:00Mener du at de D-vitaminer man kan købe i pillerform kun kan opløses i fedt?Ja, principielt.Der er sikkert vandopløselige fyldstoffer, så pillen i mavesækken opløses og de aktive stoffer fordeles i føden.
Og de D-vitaminer, som man "beriger" fx minimælk med, er de ikke opløst i en vandig væske?
en vandig væske?
en inhomogen blandingsvæske.