efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Det er en interessant iagttagelse at flaskerne kryber ved mellemhøje temperaturer. Køkkenredskaber der er lavet af det samme materiale, polykarbonat, kryber ikke i kogende vand og jeg anvender af og til en sodavandsflaske som varmedunk og jeg har aldrig iattaget krybninger.Så det er en nyhed for mig. Da flaskerne er genbrugsflasker kunne det være interessant at vide hvordan de rengøres.Rengøring af glasflasker på bryggerier foregår i 80-90 grader varmt natronlud for at fjerne fedt og døde mus(skelettet bliver dog ikke fjernet)Jeg kunnederfor gerne vide hvorledes man desinficererer polykarbonat flaskerne.
Nej John mit varme vand er 70 grader (anti legionella) og det fylder jeg direkte på 1/2 literflasken (samtidigt med at jeg brænder mine fingre ved at gøre det hvis jeg fylder for hurtigt og ikke samtidigt holder på kraven).Jeg har ikke observeret krybninger...endnu!
Mit "laboratorietermometer" viser 0,0 C i smeltende sne og ca 98,5 C ved kogende vand. (jeg bor i stueetagen på en bakketop i Hillerød, ca 50 m over havet! ;-))
Der for må jeg nøjes med at sige, at jeg positivt ved, at i hvert fald nogle af genbrugsflaskerne har flere forskellige materialelag for at de kan have styrke nok, samtidig med en lav masse.