efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Min mening er; hvor er fakta ?
Citat fra: HansChristian efter 04, April 2011 - 19:32Min mening er; hvor er fakta ?Ihvertfald IKKE i "Relativistisk modstand", for det begreb kender kun du, ikke Einstein!Og da du bliver ved med at hænge dig i mine 120 km/h eller 119,999... km/h skal jeg vel også lige præcisere, at det heller ikke var et faktum, men et regneeksempel, hvor jeg ikke har regnet ud, hvor mange 9-taller der skal på - men klart flere end de 2, du bruger i dit sidste indlæg. Og alle planeter har langt højere fart i forhold til Solen end dette.
Lige efter perihelion bliver Merkur i højere grad påvirket af centripetalkraften, mere end den gør af tyngdeaccelerationen og DETTE kunne så måske forklare at til trods for at den tabte hastighed frem mod perihelion, og dermed underforstået tab af højde, - så vil Merkur i kraft af sin større centripetalkraft (masse) få dens gamle "højde" tilbage.
Om ikke andet så leverer Christian da underholdning til et billigt grin. Ingen andre kunne have fundet på denne tese:CitérLige efter perihelion bliver Merkur i højere grad påvirket af centripetalkraften, mere end den gør af tyngdeaccelerationen og DETTE kunne så måske forklare at til trods for at den tabte hastighed frem mod perihelion, og dermed underforstået tab af højde, - så vil Merkur i kraft af sin større centripetalkraft (masse) få dens gamle "højde" tilbage.