efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
I mit arbejde som hjemmesygeplejerske, brugte vi tidligere ofte lapisstift til fjernelse af hypergranulation i sår.På et tidspunkt kunne vi ikke bestille det hjem mere. Begrundelsen var at det skulle være meget miljøskadeligt, så i dag må vi bruge kniv og saks, når sårene skal revideres.Så vidt jeg ved, har nogle læger fortsat tilladelse til at anvende midlet.Morten, kan du med din kemibaggrund be- eller afkræfte denne påstand?
Så jeg har mest fidus til frysemetoden, som til gengæld ikke kan udføres som husråd, men kræver medvirken af en hudlæge.
Før kunne man købe lapis (sølvnitrat) på apotekerne. Det er det mest effektive middel mod fx vorter e. l., men nu har apotekerne ikke lapis mere (de ved heller ikke hvorfor de ikke har det!), men tilbyder noget væskeform, som dels ikke virker ret godt, og som er h-s besvæligt at bruge, da det flyder ud over langt mere end en lille vorte!Hvorfor har har de ikke lapis mere og hvor kan man eller købe det? Tidligere købte man en lille "pen", hvor et lille lapisstift var fæstnet via noget der lignede et stykke ventilgummi.