efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Jeg har lige fået min julegave fra sidste år tilbage, et lille smart Sony digital fotografi apparat, fordi min kone er træt af at de enlige to billeder hun vil tage om året, skal medføre at hun skal lære en masse nyt og beskætige sig med noget hun ikke gider.....så hun har insiteret på, at få det byttet til et analogt apparat, der virker ved, at man trykker på knappen og afleverer filmen og tre dage efter så har man papirbilleder man kan tage med sig og kan vise andre.Teknikere er begejstrede for alle former for teknik. Rigtige teknikere kan ikke forstå at simple ting kan volde besvær, men vi er nødt til at tage ting for pålydende......så John! er du sikker på at hun ikke hellere vil have Gucchi tasken Den er godt nok dyrere, men langt billigere i drift
et analogt apparat, der virker ved, at man trykker på knappen og afleverer filmen og tre dage efter så har man papirbilleder man kan tage med sig og kan vise andre.
Noget jeg ikke kan forstå, er at de store mærker ikke laver et digitalt bagstylkke til deres tidligere analoge spejlrefekser
Fotochips i 24x36-størrelse er stadig meget dyre, hvis de skal være i god kvalitet, og så mangler man jo stadig diverse funktioner, som selv de billigste digitalkameraer har i dag!
Det er svært, næsten umuligt, at optage gode portrætter med blitz.
Forøvrigt er slagskygger også et udbredt problem ved portrætter optaget udendørs. Det var ikke tilfældigt, at fortidens professionelle fotografer altid indrettede deres atelierer i et stort nordvendt loftsværelse, som de udstyrede med ekstra store vinduer.
Jo, men det var vel mest en tradition fra malernes atelierer; når man brugte blitz, hjalp jo ikke det spredte "nordlys" noget på slagskyggerne!