efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
hvad med denne:http://www.sticknfind.com/
Man kan åbenbart få indikation om hvor tæt man er på, men den mangler lige retningen! Jeg spekulerer på om man kunne lave en slags skærm af staniol eller lignende til mobilen, så man kunne retningsbestemme også.
Og så er der lige batterilevetiden. Ét år er jo flot, men det er ved ½ times daglig brug, skriver de. Men hvis man kan regne med at det er liniært, blive det alligevel til at batteriet kan holde i en uge. Og hvis det så kan udskiftes med et opladeligt et af slagsen...
Citat fra: Mads Aggerholm efter 20, Maj 2013 - 05:53Man kan åbenbart få indikation om hvor tæt man er på, men den mangler lige retningen! Jeg spekulerer på om man kunne lave en slags skærm af staniol eller lignende til mobilen, så man kunne retningsbestemme også.Ja, det kunne da være spændende at afprøve en parabol med holder til telefonen i fokuspunktet - men måske lidt mindre praktisk end at bruge den simple metode, der er anbefalet på dimsens hjemmeside:So once you have located on the Radar Screen a Sticker you would like to find, you start walking in a specific direction, and see if it gets closer or farther.
Citat fra: Mads Aggerholm efter 20, Maj 2013 - 05:53Og så er der lige batterilevetiden. Ét år er jo flot, men det er ved ½ times daglig brug, skriver de. Men hvis man kan regne med at det er liniært, blive det alligevel til at batteriet kan holde i en uge. Og hvis det så kan udskiftes med et opladeligt et af slagsen...Jeg læser det umiddelbart sådan at batteriet reelt kun bliver belastet, når dimsen bliver kaldt af app'en, og det er her den halve time skal beregnes. Alle apparater med elektroniske, ikke mekaniske, kontakter, har jo et standbyforbrug, men i fx en lommeregner (som j er det eneste jeg har set målinger på), er det kun nogle få μA. Og batterilevetiden under standby er i praksis m-e-g-e-t lang.
Ja, den har jeg også selv lige opdaget i sidste uge. Jeg har bestilt to stks, for at se hvad den kan og hvordan den fungerer.