* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15982
  • Total antal emner: 1403
  • Flest online idag: 119
  • Flest på samme tid: 479
  • (21, September 2024 - 03:32)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 53
I alt: 53

Forfatter Emne: Mobilmystik med SMS  (Læst 7456 gange)

Morten Jødal

• Senior
    • Vis profil
Mobilmystik med SMS
« Dato: 06, Oktober 2012 - 17:06 »
Igennem længere tid har min datter ikke kunnet SMS'e til mig. Hun kunne godt til alle andre, og jeg modtog SMS fra alle andre - samt kunne sende til hende. Almindelige telefonsamtaler var der ikke problemer med.
En klage til min mobiludbyder fik det resultat, at de bad mig teste om fejlen lå i telefonen - ved at flytte simkortet over i en anden telefon.
Jeg byttede så simkort med min kone, og det var fortsat mit nummer, der ikke modtog noget, mens min telefon med et andet simkort fungerede fint.
Vi fik ikke gjort mere ved det i første omgang, men i mellemtiden har jeg så købt en smartphone.
Den har samme simkort - OG NU KAN JEG GODT MODTAGE HENDES BESKEDER!
Dermed er problemet selvfølgelig løst, men min nysgerrighed er ikke tilfredsstillet.
Kan nogen mon give en mulig forklaring på mystikken?
Mvh. Morten Jødal

John Larsson

• Senior
    • Vis profil
Sv: Mobilmystik med SMS
« Svar #1 Dato: 06, Oktober 2012 - 23:11 »
Hej Morten!

Jeg er ikke sikker på at du bliver kureret for din nysgerrighed med det her, men der er områder, hvor jeg for længst er ophørt med at være nysgerrig!  ;-)

Konkret kan jeg bare videregive mine sølle erfaringer med at få en almindelig wap-telefon sat sådan op, at den kunne håndtere mms'er. Jeg har andre abonnementer også, men den her kører på ONE MOBILE. Efter en del kontakter med firmaet, og den slags kan jo tage rigtig lang tid, blev jeg gjort opmærksom på at at mit sim-kort var blevet for gammelt! Nu har jeg haft gsm i snart 20 år, og jeg er selvfølgelig blevet klar over at selve udstyret, telefonen, har skiftet "generationer" et antal gange, men hvis det nu også er sådan at sim-kortet har skiftet "generation", ja, så kan man vel godt forestille sig at løsningen nogen gange bare er at smide væk og købe nyt! Måske er det bare sådan at din smartphone, den har jo flere "brikker", også er lidt mere bagud kompatibel?

Morten Jødal

• Senior
    • Vis profil
Sv: Mobilmystik med SMS
« Svar #2 Dato: 07, Oktober 2012 - 14:43 »
Måske er det bare sådan at din smartphone, den har jo flere "brikker", også er lidt mere bagud kompatibel?

Ja, mit simkort er 7-8 år gammelt - jeg fik det, da jeg skiftede fra TDC til M1. Jeg har haft samme nummer og samme kort siden, men min gamle mobil gik død, og problemet opstod efter skiftet (der gik nogen tid før vi opdagede det!  - men hun begyndte at klage over, at jeg aldrig besvarede hendes SMS'er).

Det sjove er, at både min "halvgamle" mobil, som havde problemet, og den nye smartphone er samme mærke (Samsung), men selvfølgelig er styresystemerne forskellige.
Det undrer mig fortsat, at mit problem kun vedrørte et enkelt mobilnummer ...
Mvh. Morten Jødal

Seneste Debatindlæg

Google ads:

Nyt fra ing.dk