* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1411
  • Flest online idag: 158
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 114
I alt: 114

Forfatter Emne: Unbraco, umbraco og Google  (Læst 43358 gange)

carstenl

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 41
    • Vis profil
Sv: Unbraco, umbraco og Google
« Svar #15 Dato: 14, Januar 2013 - 14:07 »
Søg, og du skal finde!
Prøv at skriv noget i søgefeltet og start søgningen.
-så kommer tandhjulet frem helt til højre på samme linje som googles menu.
Carsten

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Unbraco, umbraco og Google
« Svar #16 Dato: 14, Januar 2013 - 23:09 »
Det var lumsk!

Men tak til de kreative mennesker der har hjulpet undervejs  ;)
Mvh. Morten Jødal

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Unbraco, umbraco og Google
« Svar #17 Dato: 16, Januar 2013 - 12:54 »
For nu lige at afrunde sidetemaet: Det er fint at få stavemåden korrekt, og med søgning på den rette stavning slipper jeg for de irriterende annoncer for noget helt andet - men stavning med c giver nu også masser af hits på det ønskede (jfr. TommyRumps billede) ...

Du kan ikke være sikker på at blive fri for irriterende annoncer når bare der staves rigtigt.
Annoncørerne kan med vilje have tilføjet "forkerte" stavemåder for også at få de kunder i butikken som ikke kan stave.

En der sælger LEGO Technic, ville lave søgeord som "Technic", "Teknik", "Technik", "Teknic", "Tekhnic", etc.
Dem der sælger unbraconøgler vil have alle søgeordene: "unbraco", "umbraco", "unbrako" og "umbrako" - mindst!
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Unbraco, umbraco og Google
« Svar #18 Dato: 16, Januar 2013 - 23:39 »
Du kan ikke være sikker på at blive fri for irriterende annoncer når bare der staves rigtigt.
Annoncørerne kan med vilje have tilføjet "forkerte" stavemåder for også at få de kunder i butikken som ikke kan stave.

Det er jeg klar over.
Men i dette tilfælde gik det irriterende på, at annoncen er for et fuldstændig anderledes produkt, nemlig et CMS i stedet for en skruedims.
Jeg gætter på, at annoncørerne for CMS'et har forudset forvekslingen med nøglen, men kun med den forkerte (men for mange mere intuitive) stavemåde. Så jeg slap rent konkret for annoncerne ved at stave HELT rigtigt!

Og så var hele denne del af spørgsmålet jo kun et eksempel. Mit egentlige problem var, at jeg ikke kunne finde Googles avancerede søgning efter "forbedringen" af layoutet. Det har kreative forumdeltagere nu hjulpet mig med - tak!

Jeg går til gengæld ud fra - efter et antal reaktioner på absolut NUL - at I andre heller ikke har afprøvet de alternative søgemaskiner, vi hele tiden bliver lokket til at installere sammen med software fra nettet, i en grad så en sammenligning med giganten Google er mulig? (mit sekundære tillægsspørgsmål)
Mvh. Morten Jødal

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Unbraco, umbraco og Google
« Svar #19 Dato: 17, Januar 2013 - 05:02 »
Jeg går til gengæld ud fra - efter et antal reaktioner på absolut NUL - at I andre heller ikke har afprøvet de alternative søgemaskiner, vi hele tiden bliver lokket til at installere sammen med software fra nettet, i en grad så en sammenligning med giganten Google er mulig? (mit sekundære tillægsspørgsmål)

Jeg har ikke. Men i tidernes morgen brugte jeg Yahoo, Jubii, Altavista og sådan, men Google slog dem allesammen med flere længder.
Til tider bliver jeg forsøgt påduttet Ask-toolbars og andre søgemaskiner, netop i forbindelse med installation af gratis applikationer. Alene metoden er nok til at jeg aldrig ville afprøve, endsige anvende produktet.
Det irriterer mig simpelthen grænseløst at man helt bevidst forsøger at få mig til at installere noget jeg absolut ingen interesse har i, ved at gemme afkrydsninger og accept sammen med dét man rent faktisk er ved at installere.
Jeg kan så til nød forstå det når det er mindre virksomheder (enmands, med adresse på 4. sal inde i København) som muligvis er afhængig af financiering fra "reklamer", men at en softwaregigant som Oracle gør det ifm. Java er mig en gåde!
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Unbraco, umbraco og Google
« Svar #20 Dato: 17, Januar 2013 - 13:04 »
Til tider bliver jeg forsøgt påduttet Ask-toolbars og andre søgemaskiner, netop i forbindelse med installation af gratis applikationer. Alene metoden er nok til at jeg aldrig ville afprøve, endsige anvende produktet.

Jeg har det præcis ligesådan - og har et par gange, hvor jeg har overset et flueben, haft det største besvær med at afinstallere Ask eller Bing (uden afprøvning).
De manglende reaktioner fra forummet tyder på, at det er en generel resktion blandt ingeniører m.v.
Og efter at jeg nu med venlig hjælp fik opklaret, at de avancerede værktøjer i Google ikke er forsvundet, men blot gemt et for mig ulogisk sted, vil jeg fortsætte med den politik.
Mvh. Morten Jødal

PJB

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 151
    • Vis profil
Sv: Unbraco, umbraco og Google
« Svar #21 Dato: 17, Januar 2013 - 18:21 »
En alternativ søgemaskine kunne være:
https://duckduckgo.com/html/

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk