* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15982
  • Total antal emner: 1403
  • Flest online idag: 83
  • Flest på samme tid: 479
  • (21, September 2024 - 03:32)
Brugere online
Besøgende: 1
Gæster: 53
I alt: 54

Forfatter Emne: Trådløse SD-kort  (Læst 30595 gange)

Mads Aggerholm

• Senior
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Trådløse SD-kort
« Svar #15 Dato: 25, April 2013 - 13:11 »
Sådan som jeg har forstået det, så skal kameraet understøtte kortet for at kunne bruges til noget som helst trådløst. Men det kan da være at jeg har misforstået.

/Tommy

Så burde der vel også være et menupunkt om det at finde?

Ikke nødvendigvis.

Det kamera jeg har brugt er sådan et ordinært Canon A810. Selve kameraet ved ikke at det er et Eye-Fi-kort. Det bruger det som et almindeligt SD-kort.
Det er kortet selv der finder ud af at sende billederne.

Men der er noget med at de der "Eye-Fi" kort ikke bare kan bruges af alle kameraer. Hvad årsagen er ved jeg ikke.
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

TommyRump

• Senior
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 26, April 2013 - 11:45 »
Hej Mads,

Opklarende spørgsmål: Kan kortet godt overføre trådløst uden at kameraet understøtter det. Eller kan det kun bruges som SD kort uden trådløs funktionalitet hvis kameraet ikke er understøttet ?

MVH Tommy

Mads Aggerholm

• Senior
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 26, April 2013 - 13:35 »
Hej Tommy

Mit kamera understøtter ikke noget som helst af den slags. Som jeg skrev, så "ved" mit kamera ikke noget om at det er et Eye-Fi-kort. Det tager bare billeder og lægger på kortet som om det var et ganske almindeligt SD-kort.

Så det må være kortet selv der sender billederne. Det fungerer i øvrigt ganske udmærket, selv om det tager lidt tid.

/Mads
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

John Larsson

• Senior
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 26, April 2013 - 15:12 »
Hej Tommy

Mit kamera understøtter ikke noget som helst af den slags. Som jeg skrev, så "ved" mit kamera ikke noget om at det er et Eye-Fi-kort. Det tager bare billeder og lægger på kortet som om det var et ganske almindeligt SD-kort.

Så det må være kortet selv der sender billederne. Det fungerer i øvrigt ganske udmærket, selv om det tager lidt tid.

/Mads

Jeg forstår ikke det der med at kortet kræver særlige kameraer. Hvis det var tilfældet, burde forhandlerne gøre opmærksom på dette, ellers får de jo en masse unødvendigt arbejde med kort der returneres!

Hvis det tager lang tid, får man vel også drænet batterierne alligevel; mit hovedformål med dette kort er jo at undgå at åbne batterilågen i utide!

Mads Aggerholm

• Senior
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: 26, April 2013 - 15:53 »
Hej Tommy

/Mads

Jeg forstår ikke det der med at kortet kræver særlige kameraer. Hvis det var tilfældet, burde forhandlerne gøre opmærksom på dette, ellers får de jo en masse unødvendigt arbejde med kort der returneres!

Hvis det tager lang tid, får man vel også drænet batterierne alligevel; mit hovedformål med dette kort er jo at undgå at åbne batterilågen i utide!

Jeg tror egentlig ikke at kortet kræver særlige kameraer. Der er blot nogle kameraer som kortet ikke kan samarbejde med, af forskellige årsager. Det gælder også andre hukommelseskort. Eksempelvis kan mit A810 bruge SD, SDHC og SDXC. Et PowerShot 2000 kan f.eks. ikke bruge SDXC. Spørg mig ikke hvorfor!
Der er også nogle som stiller krav til at det skal være "C6" eller "C10" eller sådan noget. Det har vist at gøre med hastigheden for overførsel af billeder til kortet.

Når jeg i øvrigt skriver "lang tid" så mener jeg ca. 1 minut før billedet viser sig. Det er muligvis kortere tid pr. billede, hvis du tager 10 stk. som så skal overføres på én gang.
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Seneste Debatindlæg

Google ads:

Nyt fra ing.dk