efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Jeg har også prøvet at købe et Eye-Fi kort. Jeg købte det hos Clas Ohlson.Jeg fik aldrig kortet til at virke trådløst. årsagen var nok den samme fejltagelse jeg har gjort med andet trådløst udstyr, såsom printerserver og webkamera: Kortet kan ikke skabe trådløs forbindelse direkte til computeren, men kun gennem et åbent trådløst netværk.
Må jeg spørge hvorfor det er nødvendigt at skabe trådløs forbindelse direkte til computeren?
Mads Aggerholm skriver:CitérMå jeg spørge hvorfor det er nødvendigt at skabe trådløs forbindelse direkte til computeren?I min forretning laver vi mange pasfotos til kunderne.Vi fotograferer kunden og overfører billedet til en computer hvor vi beskærer billedet og printer det. Overførslen sker med et USB-kabel.Ideen med Eye-fi kortet skulle være at billedet automatisk blev overført til computeren men det har ikke kunnet lade sig gøre, så vi fortsætter med USB-kablet.
Bemærk at kameraet skal understøtte kortet for at det virker ....http://support.eye.fi/cameras/MVH Tommy
Sådan som jeg har forstået det, så skal kameraet understøtte kortet for at kunne bruges til noget som helst trådløst. Men det kan da være at jeg har misforstået./Tommy